Жах Аркгема: все, що ви хотіли, але боялись запитати


Шановні ігромани! Настав час поговорити про славетну настільну гру всесвіту Говарда Лавкрафта під назвою «Жах Аркгема». Це кооперативна рольова гра у жанрі хорор, де гравці виступають у ролі слідчих, які мають за мету позбутись від навали жахливих істот, ім’я яким – Древні. Учасникам потрібно збирати підказки та нищити жахіття, що заполонили світ, разом із союзниками задля здобуття перемоги над чудовиськами. Звучить досить зрозуміло, чи не так? Але це лише оманлива оболонка, адже гра «Жах Аркгема» належить до списку складних ігор, де варіантів програшу існує набагато більше, аніж варіантів виграшу. На додачу, за всю свою історію існування гра отримала безліч доповнень, які містять нову порцію пригод, таємниць та викликів. У зв’язку із такою різноманітністю, у гравців часто виникають запитання та труднощі розуміння всього ігрового процесу. Тому Ігромаг вирішив врятувати своїх читачів та допомогти їм розібратись з усіма складнощами Arkham Horror. 

Зародження Жаху: з чого все починалось?

 
«… темрява росте в місті Аркгем. Інопланетні істоти, відомі як Древні, ховаються в порожнечі за межами простору й часу, звиваючись на порогах між світами. Окультні ритуали мають бути припинені, а інопланетні створіння знищені…»
У процесі розробки гра отримала першу «робочу» назву «Поклик Ктулху: настільна гра», задум якої полягав у створенні аналогічного варіанту на основі однойменної рольової гри «Поклик Ктулху». Однак проект почав набувати унікальних рис, які згодом стали передумовами створення нового ігрового світу. 
 Місцем дії настільної гри «Жах Аркгема» стало вигадане невеличке містечко Аркгем, що розташоване у штаті Массачусетс. Лавкрафт завжди вважав, що такого роду містечка слугують основними локаціями, де відбуваються всі містичні заворушення. 

    Процес видавництва гри стартував з 1987 року компанією «Chaosium», після чого перший тираж створив справжній фурор, адже всі екземпляри були розкуплені за короткий проміжок часу. Arkham Horror отримала справжнє визнання, після чого вже у 2005 році вона була перевипущена з кращим інтерфейсом та збільшеним рівнем складності. У грі Жах Аркгема: Друга редакція дослідники стикаються з рядом складнощів та суворою механікою ігрового процесу. Їхньою метою є закриття всіх порталів до Інших вимірів перед тим, як прокинеться Древній. Разом з цим гравці можуть загубитись у часі та просторі та потерпати від ряду інших загроз та монстрів, кількість яких стабільно зростає у місті. Якщо ж Древній встиг прокинутись, тоді дослідникам доведеться вступити у смертельний бій, застосовуючи перевірку своїх сил. 
 Останнє оновлення Жаху Аргема випустили у 2018 році під назвою «Жах Аркгема: Третя редакція».
 

Хід пригод: Третя редакція

 
 У настільній грі Жах Аркгему 3 редакції гравці у ролі дослідників розслідують всі таємниці містечка шляхом збору доказів, битв проти монстрів та перевірки власних навичок. Ігровий процес починається з роздачі предметів кожному слідчому, список яких вказаний на планшеті персонажа. Далі розпочинається перший раунд, який, як і всі наступні, складається із чотирьох фаз:
  • Фаза дій — гравці обирають 2 дії зі списку доступних: переміститися по місту, зосередитись на вмінні (підвищити його рівень), атакувати монстра, оборонитися чи ухилитися від нього, отримати долар, вивчити доказ, обмінятися предметом з союзником чи виконати особливу дію.
  • Фаза монстрів — монстри проявляють свою активність та, в залежності від опису на картці, виконують певні дії (напад, рух, додають жаху, стоять на місці тощо).
  • Фаза контактів (зустрічей) — якщо дослідник не вступив у бій з монстром, він може за допомогою карти контактів (зустрічей) здобути необхідні корисні компоненти на кшталт доказів, або ж навпаки —  з ним можуть траплятись події на кшталт втрати свідомості чи арешту.
  • Фаза міфів — додає до гри нових монстрів, докази та інші об’єкти разом з певними сюжетними подіями. 
 

 Кооперативний режим тут діє, як об'єднання всіх учасників проти одного ворога. Кожен сценарій включає головного Древнього, перемога над яким — є ключем до успішного завершення гри. Якийсь час ця істота спочиває, але низка обставин у грі сприяє її пробудженню. Дослідникам бажано встигнути здобути перемогу до цього, вбивши потрібну кількість монстрів окультистів. Але не варто здаватись, якщо все ж таки Древній активізувався. Дослідники мають шанси його подолати, застосувавши вдалу комбінацію зброї та заклинань, а також успішного проходження перевірки за допомогою кубиків (дайсів). Вагомим внеском в перемогу стане вміння домовлятись та вдале розподілення функцій між учасниками (один бореться з монстром, другий чистить локацію від жаху, третій лікує дослідників та збирає докази). Хороша командна стратегія збільшить шанси на перемогу. 
 Шанувальники швидких партій можуть не вподобати Жах Аркгема, адже гра в середньому триває від трьох до чотирьох годин, а перші партії можуть затягнутись до 7-8 годин. 

Дослідники, локації та монстри

 
 Гра надає дослідникам широкі можливості для екіпірування та розвитку в цілому. Вони можуть здобути зброю, закляття та зачаровані речі, вдосконалювати навички та стати керівниками таємних угрупувань. Для читання книг або зачарування речей потрібно мати високий рівень знань. Переміщення персонажа між локаціями залежить від його швидкості, яка в середньому складає 2 або 3 локації за хід. Але швидкість можна збільшити за допомогою різних предметів. 
Місто Аркгем складається з районів та локацій (Лікарня, Поліцейський відділок, Ліс, Чорна печера тощо). В залежності від типу локації та витягнутої картки з дослідниками відбуваються різноманітні події. На нестабільних локаціях  з’являються нові монстри, збільшується кількість жаху. Стабільним локаціям характерна відсутність аномальних зон, не з’являється жах, але з’являються докази, які вкрай важливо збирати. У грі також важливе значення індикатору Рівня жаху на листі сценарію, при високому показнику якого трапляються несприятливі для дослідників події, включаючи пробудження Древнього. 
 
Кожен персонаж має власний планшет, в якому зображені його параметри:
  • навички (бій, воля, швидкість, удача, знання, невидимість)
  • фізичні, розумові та унікальні здібності
  • власні історії (на зворотному боці листа дослідника, ви можете дізнатися, що привело його в містечко) 
 Не варто забувати про присутність монстрів у місті. Частина з них рухається картою за дослідником, який володіє своїми унікальними навичками. Кількість життів та силу монстрів ви дізнаєтесь лише після вступу з ними у бій.

Доповнення до настільної гри «Жах Аркгема: Третя редакція»

 
 Настільна гра налічує ряд доповнень, кожне з яких додає до основного світу нові карти, дослідників, Древніх, нові правила й міста. Таким чином, до Аркгему додались містечка Данвіч, Кінгспорт та Інсмут, в кожному з яких є свої локації й події. Доповнення роблять неможливе: ускладнюють і без того не легкі правила гри. Та від цього ігровий процес стає цікавішим та різноманітнішим. Доповнення можна вводити в основну гру по одному або ж всі одразу. 
 Жах Аргема: Третя редакція включає до себе 8 доповнень:
  • Прокляття темного фараона (англ. «Curse of the Dark Pharaoh»). Перше доповнення приносить в Аркгем прокляття з Єгипту внаслідок відкриття нової виставки у музеї історії. Деякі з стародавніх експонатів зникли, і, при будь-якій спробі їх знайти, дослідники натрапляють на невимовні жахи. Доповнення містить: 45 карт локацій Аркхема, 27 нових карт воріт, 21 нову карту заклинань, 7 нових карт союзників, 4 карти переваг і збитків, 18 карт «заборонених околиць» і 22 карти експонатів, що представляють стародавні реліквії з Єгипту.
  • Жах Данвіча (англ. «Dunwich Horror»). Знову терор прийшов до Нової Англії. Цього разу до маленького сільського містечка Данвіч, усього за кілька миль від Аркхема. Місцевість заповнена пагорбами, багато з яких увінчані таємничими кам’яними колами або старими будинками відлюдників, які живуть за містом. Вночі повітря наповнюється стукотінням волів, а жуки-блискавки танцюють у відьомських ритуалах. Це місце, де укладаються темні угоди з невідомими силами, і куди йдуть міські люди, щоб безслідно зникнути. Але як би сильно жителі Данвіча не підозрювали чужинців, вони відчайдушно потребують вашої допомоги проти Жаху, який виявився на фермі Вотлі.  Доповнення  додає до базового набору 8 нових дослідників, 4 нових древніх і багато нових карт дослідників, міфів і монстрів. Також копмлект містить нові картки локацій, загалом 14 карток у кожній локації замість 7. Dunwich Horror також додає багато нових механік. Гравці можуть сісти на поїзд до Данвіча (нова локація, яка розміщена в кінці поля Arkham), що додає до гри 9 нових локацій і 2 нових зовнішніх світи. Ворота більше не запечатані назавжди (поширене правило в базовій грі). Можна активувати картки умов, які надають переваги всім гравцям. І, звісно, ​​сам Данвічський жах — не такий сильний, як Древні. Це розширення також містить переглянуті правила та поширені запитання, які стосуються багатьох очевидних недоліків базової гри.
 
  • Король в жовтому (англ. «The King in Yellow»). Це розширення серії Arkham Horror Series представляє нову головну механіку гри — Вісників, які готують шлях для прибуття Древнього. Крім того, старі знайомі обличчя будуть спрямовані проти слідчих так, як вони не очікували. «Король у жовтому» віщує похмуру епоху для шанувальників жахів Аркхема та містить понад 160 нових карток. 
  • Жах Кінгспорта (англ. «Kingsport Horror»). Древні повертаються до Массачусетсу, і цього разу вони пускають своїх монстрів на Кінгспорт. Доповнення містить нову локацію, на якій зображено місто Кінгспорт, 8 дослідників, 4 нових Древніх, 2 вісників, 3 охоронців (схожі на вісників, але корисні, а не шкідливі).
  • Чорний козел хащ (англ. «Black Goat of the Woods»). В Аркгемі з’явився небезпечний культ, де єретики та божевільні спілкуються з темними силами та приносять жертви Древньому, у той час як купа злісних монстрів обрушується на місто. Невелика група дослідників має проникнути в культ і вчитися цим темним ритуалам, але навіть найчистіший серцем може не пройти перевірку. У цьому доповненні є 88 нових карт Міфів, 9 нових маркерів монстрів, 1 аркуш вісників і 76 нових карт дослідників, включаючи нові предмети, нові заклинання 
  • Жах Інсмуту (англ. «Innsmouth Horror»). Доповнення представляє кілька нових ігрових концепцій до серії Arkham Horror Series , включаючи особисті історії, унікальні для кожного дослідника. Місто Інсмут вороже ставиться до них, через що вони цілком можуть опинитись у в’язниці, поки шукатимуть у місті докази, щоб викликати федералів. Однак залишати місто — погана ідея, оскільки істоти з глибин зберуться й піднімуться, принісши з собою Древнього. Інсмутський жах також додає 16 нових дослідників, вісім нових Древніх, двох нових Вісників, картки епічної битви для нових Древніх, понад 30 нових маркерів монстрів, багато нових зустрічей і локацію, де зображено місто Інсмут. Загалом це розширення додає до базової гри понад 300 нових карт.
 
 
  • Причаєний на порозі (англ. «The Lurker at the Threshold»). Це розширення принесе новий рівень страху, додавши абсолютно новий аркуш вісників для «Лукера на порозі» – могутньої та зловмисної істоти, яка з’явилася, щоб підготувати шлях для Древнього. Доповнення містить понад 200 компонентів і деякі нові ігрові механіки. Одним із найцікавіших моментів є повний набір із 18 маркерів воріт, призначених для заміни маркерів із основного набору Arkham Horror, а також маркерів із The Dunwich Horror і The Kingsport Horror. Вони використовуються точно так само, як і попередні маркери Воріт, за винятком того, що кожні Ворота тепер мають додаткову характеристику. Наприклад, «Ворота божевілля» призведуть до того, що дослідник втратить один бал Свідомості, якщо Ворота не будуть закритими, а «Рухомі ворота» рухаються разом із монстрами під час фази Міфу. Новинкою стали і Карти стосунків для використання в іграх з двома або більше гравцями. На початку гри кожен гравець витягує одну картку стосунків, яка описує певну перевагу, отриману через те, як дослідник ліворуч від вас пов’язаний з вами. Можливо, ви є діловими партнерами та взаємно здобуваєте прибуток, або обидва є Студентами Аркану й частіше отримуєте доступ до колоди заклинань.
  • Жах Міскатоніку (англ. «Arkham Horror: Miskatonic Horror»). Miskatonic Horror — це новий тип доповнення Arkham Horror , яке базується на матеріалах, знайдених у великій бібліотеці інших доповнень Arkham Horror . Хоча компонентами та правилами Miskatonic Horror можна насолоджуватися лише в базовій грі Arkham Horror , чим більше доповнень ви додасте, тим більшою кількістю аспектів Жаху Міскатоніку ви зможете насолодитись. Майже 450 нових карт Miskatonic Horror включає: нові карти навичок, воріт і міфів для базової гри Жах Аркгема; додаткові картки експонатів для «Прокляття темного фараона»; нові картки «Травми», «Божевілля», «Локація в Данвічі» та «Жахи в Данвічі» для «Жахів у Данвічі» , а також абсолютно новий аркуш «Вісник жахів у Данвічі»; більше карток Погибель і Дія для Короля в жовтому; нові карти Kingsport Location, Epic Battle, Blessings of Noden і Visions of Hypnos для Kingsport Horror; понад 20 нових карток Cult Encounter для The Black Goat of the Woods; картки «Нове розташування Інсмута» та «Вигляд Інсмута» для «Жахів Інсмута»; додаткові карти стосунків і карти розплати для Lurker at the Threshold.
 
 
Жах Аркхема: Карткова гра
 
«Жах Аркгема: Карткова гра (Arkham Horror: The Card Game)» - це кооперативна карткова гра від компанії Fantasy Flight Games, яка є дещо спрощеною версією Жаху Аркгема: Третя редакція. Події так само відбуваються у всесвіті рольової гри Chaosium Call of Cthulhu, яка заснована на міфах про Ктулху. Новини про гру спочатку з’явилися в травні 2016 року, перш ніж про це було офіційно оголошено в серпні того ж року. Перший обмежений публічний реліз відбувся на Arkham Nights 2016, що викликало аншлаг.

Механіка гри

 
 На відміну від Третьої редакції, Картковий Жах Аркгема формує ігрове поле за допомогою карт-локацій. Потрапивши на одну з них, дослідник читає написаний на ній текст та розставляє вказану кількість доказів по локаціям. Картка зображує символи суміжних локацій, по яким дослідник зможе рухатись далі.  
 Гравці вибирають собі дослідників, кожен з яких є унікальним та володіє особистою колодою карт. Кожна колода включає карти подій, навичок, активів та слабкостей. Картковий Жах Аркгема включає п’ять базових дослідників:
  • колишній злочинець Скат О'Тул
  • бродяга Венді Адамс 
  • бібліотекар Дейзі Уокер 
  • федерал Роланд Бенкс 
  • офіціантка-чарівниця Агнес Бейкер
 Обраний гравцями сценарій складається з двох колод карт: «цілі та сцени» та «задуми зла». Єдиним способом перемогти у картковому Жаху Аркгема є виконання всіх карток цілей до моменту, коли відкриється остання картка задуму зла. 
 
Перебіг гри
 
 Ігровий процес складається із чотирьох фаз:
  • Фаза розслідування - дослідник може здійснити до трьох дій: перейти в суміжну локацію або досліджувати поточну, взяти одну карту, отримати 1 ресурс, активувати дію на карті, розіграти карту активу або події з руки, приманити ворога до себе, битися з ним або втекти від нього.
  • Фаза підтримки - дослідники отримують по 1 ресурсу та  по 1 карті з особистих колод.
  • Фаза ворога - монстри рухаються ігровим полем та нападають на гравців, завдаючи шкоду здоров’ю та свідомості. 
  • Фаза міфу - гравці витягують по одній карті з колоди контактів. Отримавши картку напасті, дослідник застосовує її ефект, а отримавши карту ворога - вимушено вступає з ним у бій. 

«Жах Аркгема: Карткова гра» порядок доповнень

 
 Основні доповнення гри «Жах Аркгема: Карткова гра» об’єднані у так звані «цикли». Кожен з шести перших циклів складається з коробки делюкс-доповнення (60 карт та 2 сценарії) та шести розширень (24 карти та 1 сценарій) у вигляді набору карт. 
  • Цикл «Спадщини Данвінча» (Спадщина Данвіча, Міскатоніський музей, Експрес округу Ессекс, Кров на вівтарі, Незмірні і Невидимі, Там де чекає загибель, Загублені у часі та просторі, Розширення The Dunwich Legacy Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії Dunwich Legacy)
  • Цикл «Шлях до Каркози» (Шлях до Каркози, Відлуння минулого, Невимовна клятва, Привид істини, Бліда маска, Чорні зірки сходять, Дим Каркоза, Розширення The Path to Carcosa Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії The Path to Carcosa)
  • Цикл «Забутої доби» (Забутий вік, Нитки долі, Межа поза межами, Серце старійшин, Місто архівів, Глибини юності, Розбиті еони, Доповнення The Forgotten Age Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії «Забутий вік»).
  • Цикл «Скасування кола» (Коло скасовано, Таємне ім'я, Заплата за гріх, Для вищого добра, Союз і розчарування, У пазурах хаосу, Перед Чорним троном, Доповнення Circle Undone Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії Circle Undone)
  • Цикл «Пожирачів снів» (Пожирачі снів, Пошук Кадата, Тисяча форм жаху, Темна сторона Місяця, Точка неповернення, Де живуть боги, Ткач Космосу)
  • Цикл «Інсмутської змови» (Інсмутська змова, Занадто глибоко, Диявольський риф, Жах на вищій швидкості, Світло в тумані, Лігво Дагона, У вир)
  • Цикл «Край Землі» (Доповнення Edge of the Earth Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії Edge of the Earth розширення кампанії)
  • Цикл «Червоні ключі» (Розширення The Scarlet Keys Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії «Червоні ключі» розширення кампанії)
 


Так багато, але так захоплююче!

 
 Серія настільних ігор «Жах Аркгема» налічує велику кількість доповнень та оновлень, що не може не вражати. Так, складність гри доволі висока, але емоції отримані від процесу та результату варті докладених зусиль. «Жах Аркгема» створена для справжніх гіків, які обожнюють невпинно боротись зі злом та кожного дня рятувати світ від апокаліпсису. Але й новачки зможуть кинути виклик містичному містечку Аркгем та показати дорогу додому усім чудовиськам.
 
    Ігромаг вірить у вас та бажає із головою поринути у цей вирій пригод та чудасії!
Інші записи
Ігромаг на Book Weekend та Всі. СвоїІгромаг на Book Weekend та Всі. СвоїІгротека в книгарні-кав’ярні «Моя книжкова полиця»Ігротека в книгарні-кав’ярні «Моя книжкова полиця»Поздоровляємо з Днем Збройних Сил України 2023!Поздоровляємо з Днем Збройних Сил України 2023!Запас на зиму з літа: настільні ігри для комфортної гри під час блекаутівЗапас на зиму з літа: настільні ігри для комфортної гри під час блекаутівНастільні ігри в жанрі детектив: новинки і передзамовленняНастільні ігри в жанрі детектив: новинки і передзамовленняІгротеки місяця з іграми з Ессену в Клубі ІгромагІгротеки місяця з іграми з Ессену в Клубі ІгромагФінансова грамотність в настільних іграхФінансова грамотність в настільних іграхЯк з’явилась перша настільна гра?Як з’явилась перша настільна гра?Ігротека в книгарні-кав’ярні «Моя книжкова полиця»Ігротека в книгарні-кав’ярні «Моя книжкова полиця»Культура настільних ігор: мейнстрім сучасностіКультура настільних ігор: мейнстрім сучасностіІгротека в Моїй книжковій полиці від Клубу настільних ігор ІгромагІгротека в Моїй книжковій полиці від Клубу настільних ігор ІгромагНайдешевші настільні ігри: економимо і насолоджуємосьНайдешевші настільні ігри: економимо і насолоджуємосьМинуле та майбутнє: як з шахів дорости до GloomhavenМинуле та майбутнє: як з шахів дорости до GloomhavenУніверсальна настільна гра для дітей, фанатів філлерів, сімейних настілок і навіть гіків!Універсальна настільна гра для дітей, фанатів філлерів, сімейних настілок і навіть гіків!ТОП кооперативних настільних ігор цього літаТОП кооперативних настільних ігор цього літаКращі настільні ігри для дівчатКращі настільні ігри для дівчатІгромаг вітає з Днем Незалежності!Ігромаг вітає з Днем Незалежності!Кращі настільні ігри для хлопчиківКращі настільні ігри для хлопчиківПодорожуй яскраво: компактні кишенькові настільні ігри в дорогуПодорожуй яскраво: компактні кишенькові настільні ігри в дорогуНастільна гра Крила: пізнавальний огляд вашого авіаріюНастільна гра Крила: пізнавальний огляд вашого авіаріюІгрові механіки в настільних іграхІгрові механіки в настільних іграхСупергеройська читанка від Ігромагу та книгарні-кав’ярні «Моя книжкова полиця»Супергеройська читанка від Ігромагу та книгарні-кав’ярні «Моя книжкова полиця»Меми, як частина настільних ігор: сміємось разомМеми, як частина настільних ігор: сміємось разомНастільні ігри для 4 стихій і всіх знаків зодіакуНастільні ігри для 4 стихій і всіх знаків зодіакуКлубу Ігромаг — 11 років! Турнір з гри Крила!Клубу Ігромаг — 11 років! Турнір з гри Крила!Вижити за будь-яку ціну: настільні ігри на виживанняВижити за будь-яку ціну: настільні ігри на виживанняУява? Фантазія? Асоціація!  Найкращі асоціативні настільні ігриУява? Фантазія? Асоціація! Найкращі асоціативні настільні ігриНастільні ігри в жанрі дуель: змагання для сміливцівНастільні ігри в жанрі дуель: змагання для сміливцівІгромаг на Книжковому АрсеналіІгромаг на Книжковому АрсеналіРозвіюємо страхи та сумніви! Відповіді на часті запитання наших клієнтівРозвіюємо страхи та сумніви! Відповіді на часті запитання наших клієнтів


   UA | RU

Програма лояльностіМоє замовленняСтатуси проєктівХочу локалізаціюКлуб ІгромагПартнерамОплата і доставкаОбмін та повернення товаруКонтакти

Мій кабінетCписок бажань

м. Київ, вул. Івана Франка, 12(095) 589-03-97(067) 589-03-97(093) 589-03-97 Пн-Пт: 10:00-20:00 | Сб-Нд: 12:00-18:00