Жах Аркгема: все, що ви хотіли, але боялись запитати


Шановні ігромани! Настав час поговорити про славетну настільну гру всесвіту Говарда Лавкрафта під назвою «Жах Аркгема». Це кооперативна рольова гра у жанрі хорор, де гравці виступають у ролі слідчих, які мають за мету позбутись від навали жахливих істот, ім’я яким – Древні. Учасникам потрібно збирати підказки та нищити жахіття, що заполонили світ, разом із союзниками задля здобуття перемоги над чудовиськами. Звучить досить зрозуміло, чи не так? Але це лише оманлива оболонка, адже гра «Жах Аркгема» належить до списку складних ігор, де варіантів програшу існує набагато більше, аніж варіантів виграшу. На додачу, за всю свою історію існування гра отримала безліч доповнень, які містять нову порцію пригод, таємниць та викликів. У зв’язку із такою різноманітністю, у гравців часто виникають запитання та труднощі розуміння всього ігрового процесу. Тому Ігромаг вирішив врятувати своїх читачів та допомогти їм розібратись з усіма складнощами Arkham Horror. 

Зародження Жаху: з чого все починалось?

 
«… темрява росте в місті Аркгем. Інопланетні істоти, відомі як Древні, ховаються в порожнечі за межами простору й часу, звиваючись на порогах між світами. Окультні ритуали мають бути припинені, а інопланетні створіння знищені…»
У процесі розробки гра отримала першу «робочу» назву «Поклик Ктулху: настільна гра», задум якої полягав у створенні аналогічного варіанту на основі однойменної рольової гри «Поклик Ктулху». Однак проект почав набувати унікальних рис, які згодом стали передумовами створення нового ігрового світу. 
 Місцем дії настільної гри «Жах Аркгема» стало вигадане невеличке містечко Аркгем, що розташоване у штаті Массачусетс. Лавкрафт завжди вважав, що такого роду містечка слугують основними локаціями, де відбуваються всі містичні заворушення. 

    Процес видавництва гри стартував з 1987 року компанією «Chaosium», після чого перший тираж створив справжній фурор, адже всі екземпляри були розкуплені за короткий проміжок часу. Arkham Horror отримала справжнє визнання, після чого вже у 2005 році вона була перевипущена з кращим інтерфейсом та збільшеним рівнем складності. У грі Жах Аркгема: Друга редакція дослідники стикаються з рядом складнощів та суворою механікою ігрового процесу. Їхньою метою є закриття всіх порталів до Інших вимірів перед тим, як прокинеться Древній. Разом з цим гравці можуть загубитись у часі та просторі та потерпати від ряду інших загроз та монстрів, кількість яких стабільно зростає у місті. Якщо ж Древній встиг прокинутись, тоді дослідникам доведеться вступити у смертельний бій, застосовуючи перевірку своїх сил. 
 Останнє оновлення Жаху Аргема випустили у 2018 році під назвою «Жах Аркгема: Третя редакція».
 

Хід пригод: Третя редакція

 
 У настільній грі Жах Аркгему 3 редакції гравці у ролі дослідників розслідують всі таємниці містечка шляхом збору доказів, битв проти монстрів та перевірки власних навичок. Ігровий процес починається з роздачі предметів кожному слідчому, список яких вказаний на планшеті персонажа. Далі розпочинається перший раунд, який, як і всі наступні, складається із чотирьох фаз:
  • Фаза дій — гравці обирають 2 дії зі списку доступних: переміститися по місту, зосередитись на вмінні (підвищити його рівень), атакувати монстра, оборонитися чи ухилитися від нього, отримати долар, вивчити доказ, обмінятися предметом з союзником чи виконати особливу дію.
  • Фаза монстрів — монстри проявляють свою активність та, в залежності від опису на картці, виконують певні дії (напад, рух, додають жаху, стоять на місці тощо).
  • Фаза контактів (зустрічей) — якщо дослідник не вступив у бій з монстром, він може за допомогою карти контактів (зустрічей) здобути необхідні корисні компоненти на кшталт доказів, або ж навпаки —  з ним можуть траплятись події на кшталт втрати свідомості чи арешту.
  • Фаза міфів — додає до гри нових монстрів, докази та інші об’єкти разом з певними сюжетними подіями. 
 

 Кооперативний режим тут діє, як об'єднання всіх учасників проти одного ворога. Кожен сценарій включає головного Древнього, перемога над яким — є ключем до успішного завершення гри. Якийсь час ця істота спочиває, але низка обставин у грі сприяє її пробудженню. Дослідникам бажано встигнути здобути перемогу до цього, вбивши потрібну кількість монстрів окультистів. Але не варто здаватись, якщо все ж таки Древній активізувався. Дослідники мають шанси його подолати, застосувавши вдалу комбінацію зброї та заклинань, а також успішного проходження перевірки за допомогою кубиків (дайсів). Вагомим внеском в перемогу стане вміння домовлятись та вдале розподілення функцій між учасниками (один бореться з монстром, другий чистить локацію від жаху, третій лікує дослідників та збирає докази). Хороша командна стратегія збільшить шанси на перемогу. 
 Шанувальники швидких партій можуть не вподобати Жах Аркгема, адже гра в середньому триває від трьох до чотирьох годин, а перші партії можуть затягнутись до 7-8 годин. 

Дослідники, локації та монстри

 
 Гра надає дослідникам широкі можливості для екіпірування та розвитку в цілому. Вони можуть здобути зброю, закляття та зачаровані речі, вдосконалювати навички та стати керівниками таємних угрупувань. Для читання книг або зачарування речей потрібно мати високий рівень знань. Переміщення персонажа між локаціями залежить від його швидкості, яка в середньому складає 2 або 3 локації за хід. Але швидкість можна збільшити за допомогою різних предметів. 
Місто Аркгем складається з районів та локацій (Лікарня, Поліцейський відділок, Ліс, Чорна печера тощо). В залежності від типу локації та витягнутої картки з дослідниками відбуваються різноманітні події. На нестабільних локаціях  з’являються нові монстри, збільшується кількість жаху. Стабільним локаціям характерна відсутність аномальних зон, не з’являється жах, але з’являються докази, які вкрай важливо збирати. У грі також важливе значення індикатору Рівня жаху на листі сценарію, при високому показнику якого трапляються несприятливі для дослідників події, включаючи пробудження Древнього. 
 
Кожен персонаж має власний планшет, в якому зображені його параметри:
  • навички (бій, воля, швидкість, удача, знання, невидимість)
  • фізичні, розумові та унікальні здібності
  • власні історії (на зворотному боці листа дослідника, ви можете дізнатися, що привело його в містечко) 
 Не варто забувати про присутність монстрів у місті. Частина з них рухається картою за дослідником, який володіє своїми унікальними навичками. Кількість життів та силу монстрів ви дізнаєтесь лише після вступу з ними у бій.

Доповнення до настільної гри «Жах Аркгема: Третя редакція»

 
 Настільна гра налічує ряд доповнень, кожне з яких додає до основного світу нові карти, дослідників, Древніх, нові правила й міста. Доповнення роблять неможливе: ускладнюють і без того не легкі правила гри. Та від цього ігровий процес стає цікавішим та різноманітнішим. Жах Аргема: Третя редакція має 3 доповнення:
  • Жах Аркгема: Третя Редакція – Нічний морок (Arkham Horror: Third Edition – Dead of Night). У доповненні Нічний морок розкриваються грані Аркгема, які краще залишити непоміченими при денному світлі. Організована злочинність будує міцну опору в місті, таємні культи працюють на темного господаря, інопланетний місяць висить над головою, а незбагненні жахи переслідують ніч. Це розширення містить два абсолютно нові сценарії, нові зустрічі для кожної локації в Аркгемі, нових монстрів і аномалій, а також чотирьох нових дослідників, які зіткнуться з цими жахами, озброївшись новими заклинаннями, предметами та союзниками.
  • Жах Аркгема: Третя Редакція – Під Темними Хвилями (Arkham Horror: Third Edition – Under Dark Waves). Під Темними Хвилями — це велике доповнення, яке перенесе ваші розслідування за межі міста Аркгем до інших нещасних міст Массачусетса. Дві нові двосторонні плитки оживляють Кінгспорт та Інсмут, а до вашої групи прибудуть ще 8 дослідників, починаючи від мандрівника, як «Ашкан» Піт, і закінчуючи листоношею, як Стелла Кларк. На цих слідчих чекає робота з чотирма абсолютно новими сценаріями, які ховаються під океанськими хвилями. З понад 150 картками зіткнень і подій, а також новими активами, монстрами, умовами та механікою терору, доповнення може похвалитися величезною підводною скарбницею, яка залучає вас до деяких із найпереконливіших історій Ктулху.
  • Жах Аркгема: Третя Редакція – Таємниці Ордену (Arkham Horror: Third Edition – Secrets of the Order). Доповнення Таємниці Ордену переносить дослідників у класичний район Френч-Хілл, а також відправляє їх за межі нашої реальності в глибини жахливого Підземного світу. Дві нові двосторонні плитки карти оживляють старі регіони Аркгема, штат Массачусетс, включаючи вищезгаданий район French Hill, а також сам Підземний світ. До групи приєднується ще четверо дослідників, починаючи від стійкого солдата Марка Гаррігана і закінчуючи впевненою льотчицею Вініфред Хаббамок. Робота дослідників буде нелегкою — це розширення представляє 3 абсолютно нові сценарії, кидаючи виклик дослідникам із авантюрним духом, таємним окультистам і глибинам підземного світу. З понад 130 новими картками зустрічей і подій, новими активами, монстрами, умовами та новим типом плитки карти, доповнення відкриває портал до скарбниці справді жахливих історій.

Жах Аркхема: Карткова гра

 
«Жах Аркгема: Карткова гра (Arkham Horror: The Card Game)» — це кооперативна карткова гра від компанії Fantasy Flight Games, яка є дещо спрощеною версією Жаху Аркгема: Третя редакція. Події так само відбуваються у всесвіті рольової гри Chaosium Call of Cthulhu, яка заснована на міфах про Ктулху. Новини про гру спочатку з’явилися в травні 2016 року, перш ніж про це було офіційно оголошено в серпні того ж року. Перший обмежений публічний реліз відбувся на Arkham Nights 2016, що викликало аншлаг.

Механіка гри

 
 На відміну від Третьої редакції, Картковий Жах Аркгема формує ігрове поле за допомогою карт-локацій. Потрапивши на одну з них, дослідник читає написаний на ній текст та розставляє вказану кількість доказів по локаціям. Картка зображує символи суміжних локацій, по яким дослідник зможе рухатись далі.  
 Гравці вибирають собі дослідників, кожен з яких є унікальним та володіє особистою колодою карт. Кожна колода включає карти подій, навичок, активів та слабкостей. Картковий Жах Аркгема включає п’ять базових дослідників:
  • колишній злочинець Скат О'Тул
  • бродяга Венді Адамс 
  • бібліотекар Дейзі Уокер 
  • федерал Роланд Бенкс 
  • офіціантка-чарівниця Агнес Бейкер
 Обраний гравцями сценарій складається з двох колод карт: «цілі та сцени» та «задуми зла». Єдиним способом перемогти у картковому Жаху Аркгема є виконання всіх карток цілей до моменту, коли відкриється остання картка задуму зла. 
 
Перебіг гри
 
 Ігровий процес складається із чотирьох фаз:
  • Фаза розслідування - дослідник може здійснити до трьох дій: перейти в суміжну локацію або досліджувати поточну, взяти одну карту, отримати 1 ресурс, активувати дію на карті, розіграти карту активу або події з руки, приманити ворога до себе, битися з ним або втекти від нього.
  • Фаза підтримки - дослідники отримують по 1 ресурсу та  по 1 карті з особистих колод.
  • Фаза ворога - монстри рухаються ігровим полем та нападають на гравців, завдаючи шкоду здоров’ю та свідомості. 
  • Фаза міфу - гравці витягують по одній карті з колоди контактів. Отримавши картку напасті, дослідник застосовує її ефект, а отримавши карту ворога - вимушено вступає з ним у бій. 

«Жах Аркгема: Карткова гра» порядок доповнень

 
 Основні доповнення гри «Жах Аркгема: Карткова гра» об’єднані у так звані «цикли». Кожен з шести перших циклів складається з коробки делюкс-доповнення (60 карт та 2 сценарії) та шести розширень (24 карти та 1 сценарій) у вигляді набору карт. 
  • Цикл «Спадщини Данвінча» (Спадщина Данвіча, Міскатоніський музей, Експрес округу Ессекс, Кров на вівтарі, Незмірні і Невидимі, Там де чекає загибель, Загублені у часі та просторі, Розширення The Dunwich Legacy Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії Dunwich Legacy)
  • Цикл «Шлях до Каркози» (Шлях до Каркози, Відлуння минулого, Невимовна клятва, Привид істини, Бліда маска, Чорні зірки сходять, Дим Каркоза, Розширення The Path to Carcosa Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії The Path to Carcosa)
  • Цикл «Забутої доби» (Забутий вік, Нитки долі, Межа поза межами, Серце старійшин, Місто архівів, Глибини юності, Розбиті еони, Доповнення The Forgotten Age Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії «Забутий вік»).
  • Цикл «Скасування кола» (Коло скасовано, Таємне ім'я, Заплата за гріх, Для вищого добра, Союз і розчарування, У пазурах хаосу, Перед Чорним троном, Доповнення Circle Undone Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії Circle Undone)
  • Цикл «Пожирачів снів» (Пожирачі снів, Пошук Кадата, Тисяча форм жаху, Темна сторона Місяця, Точка неповернення, Де живуть боги, Ткач Космосу)
  • Цикл «Інсмутської змови» (Інсмутська змова, Занадто глибоко, Диявольський риф, Жах на вищій швидкості, Світло в тумані, Лігво Дагона, У вир)
  • Цикл «Край Землі» (Доповнення Edge of the Earth Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії Edge of the Earth розширення кампанії)
  • Цикл «Червоні ключі» (Розширення The Scarlet Keys Investigator розширення дослідника, Розширення кампанії «Червоні ключі» розширення кампанії)
 


Так багато, але так захоплююче!

 
 Серія настільних ігор «Жах Аркгема» налічує велику кількість доповнень та оновлень, що не може не вражати. Так, складність гри доволі висока, але емоції отримані від процесу та результату варті докладених зусиль. «Жах Аркгема» створена для справжніх гіків, які обожнюють невпинно боротись зі злом та кожного дня рятувати світ від апокаліпсису. Але й новачки зможуть кинути виклик містичному містечку Аркгем та показати дорогу додому усім чудовиськам.
 
    Ігромаг вірить у вас та бажає із головою поринути у цей вирій пригод та чудасії!
Інші записи
Історичні настільні ігриІсторичні настільні ігриНастільні ігри для дітей мемоНастільні ігри для дітей мемоЛогічні ігри для компаніїЛогічні ігри для компаніїВеселі настільні ігри для всієї родиниВеселі настільні ігри для всієї родиниГоловоломки на двохГоловоломки на двохКарткові настільні ігри для компаніїКарткові настільні ігри для компаніїНастільні ігри для дорослої компаніїНастільні ігри для дорослої компаніїВеселі настільні ігри для компанії дорослихВеселі настільні ігри для компанії дорослихДетективні настільні ігри: розгадуймо загадки разомДетективні настільні ігри: розгадуймо загадки разомМовно-незалежні настільні ігри: граємо без мовних бар'єрівМовно-незалежні настільні ігри: граємо без мовних бар'єрівМафія та подібні ігри: як розважитися великою компанієюМафія та подібні ігри: як розважитися великою компанієюНастільні ігри як хобі: чому вони так приваблюютьНастільні ігри як хобі: чому вони так приваблюютьШвидкі настільні ігри: як розважитися за короткий часШвидкі настільні ігри: як розважитися за короткий часНастільні ігри для відпочинку: як розслабитися та зняти стресНастільні ігри для відпочинку: як розслабитися та зняти стресНастільні ігри англійською: поєднуємо навчання та розвагиНастільні ігри англійською: поєднуємо навчання та розвагиНастільні ігри для дошкільнят: розвиваємо дитину через груНастільні ігри для дошкільнят: розвиваємо дитину через груКооперативні настільні ігри: разом до перемогиКооперативні настільні ігри: разом до перемогиНастільні ігри для однієї особи: як провести час самотужкиНастільні ігри для однієї особи: як провести час самотужкиВаргейми: історія, типи та популярні настільні ігриВаргейми: історія, типи та популярні настільні ігриПравила покеру: як грати та виграватиПравила покеру: як грати та виграватиНастільні ігри для дітей: як вибрати гру для дитиниНастільні ігри для дітей: як вибрати гру для дитиниГри асоціацій: розвиваймо пам'ять та увагуГри асоціацій: розвиваймо пам'ять та увагуКонтроль території в настільних іграх: стратегії та тактикиКонтроль території в настільних іграх: стратегії та тактикиДекбілдінги: як створити унікальну колоду картДекбілдінги: як створити унікальну колоду картІгромаги: огляд найпопулярніших настільних ігорІгромаги: огляд найпопулярніших настільних ігорНайсмішніші настільні ігри, які звеселять будь-яку компаніюНайсмішніші настільні ігри, які звеселять будь-яку компаніюStar Wars: найкращі настільні ігри у всесвіті Зоряних воєнStar Wars: найкращі настільні ігри у всесвіті Зоряних воєнГоловоломки: тренуємо мозок та логічне мисленняГоловоломки: тренуємо мозок та логічне мисленняРозвиток цивілізації в настільних іграх: створюємо власну імперіюРозвиток цивілізації в настільних іграх: створюємо власну імперіюАксесуари для настільних ігор: що потрібно для комфортної гриАксесуари для настільних ігор: що потрібно для комфортної гри


   UA | RU

Програма лояльностіМоє замовленняСтатуси проєктівХочу локалізаціюКлуб ІгромагПартнерамОплата і доставкаОбмін та повернення товаруКонтакти

Мій кабінетCписок бажань

м. Київ, вул. Івана Франка, 12(095) 589-03-97(067) 589-03-97(093) 589-03-97 Пн-Пт: 10:00-20:00 | Сб-Нд: 12:00-18:00
  
Знижка 10% на перше
замовлення при реєстраціїЗареєструватись