Каталог
Єдиним обмеженням є лишень ваша уява! Фраза, яку ви неодноразово могли зустріти в наших оглядах та статтях. Вона точно описує безмежність ігрового світу, який ми з вами так любимо. Кожна гра стимулює нашу уяву та фантазію для того, аби повноцінно зануритись в океан атмосферних пригод. Та світ настільних ігор славиться не лише відсутністю обмежень, а й своєю різножанровістю. Серед усього розмаїття жанрів, існує окремий вид, який націлений розвиток уяви гравців, і його назва — ігри на асоціації або асоціативні настільні ігри.
Яскраві представники жанру Dixit та Alias вже встигли підкорити фанів по всьому світу та закріпити популярність ігор на асоціації. У коло їх поціновувачів також входять читачі Ігромагу, що стало причиною створення добірки кращих ігор у жанрі асоціацій.
Тут і почнеться ваша подорож омріяним океаном в кооперативному режимі! В Онейронавтах всі гравці об’єднуються в одну команду. Гра триває певну кількість раундів. На початку кожного раунду береться верхня картка-слово й кладеться горілиць. Кожен гравець вибирає зі своєї руки ту карту, яка найкраще відповідає слову у завданні, після чого всі обрані карти тасують разом із випадковою карткою, перш ніж усі вони будуть розкриті. Всі гравці одночасно намагаються вгадати випадково додану картку. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 вівцю на трекері. Гравці виграють, якщо зберуть 15 або більше вівць до того, як у них закінчиться еліксир (трекер, що відображає кількість можливих раундів), в іншому випадку вони програють.
У Містеріум один гравець бере на себе роль привида, в той час, як всі інші перевтілюються у медіумів, перед якими стоїть мета розкриття низки злочинів. Для цього привид повинен розкласти на столі картки підозрюваних, локацій і знарядь вбивства, де кожна картка призначена для конкретного медіума. Але варто поспішити, оскільки у всіх учасників є лише сім днів (ходів) на вирішення загадки. У фіналі гри, якщо гравцям вдалося вирішити свої таємниці, перед ними постає останнє спільне завдання: виявити справжнього вбивцю привида і звільнити нещасну душу, ув'язнену в стінах древнього особняка.
З моменту виходу гра отримала 3 доповнення, які додають нові таємниці та підсилюють враження від процесу: Таємничі Знаки, Полонений часу, Прихований Мотив.
На початку кожного раунду один гравець бере на себе роль Сплячого й «засинає», надягаючи тканинну маску. Іншим гравцям таємно роздають їхні картки ролей, серед яких є феї, бабаї та дрімота. Весь раунд триває 120 секунд, протягом яких духи витягують картки з написами та ілюстраціями, намагаючись описати їх «сплячому», використовуючи одне слово-асоціацію.
Завдання Феї — всіма силами робити спроби наштовхнути Сплячого на правильний варіант. Хитрий Бабай навпаки, повинен заплутати гравця і давати неправильні підказки, а Дрімота зацікавлений в тому, щоб тримався баланс між правильними й неправильними відповідями, тому часом він може давати вірні підказки, але іноді так само буде заплутувати Сплячого як і Бабай.
Наприкінці раунду Сплячий може спробувати розповісти свій сон, використовуючи усі слова, які, на його думку, він вгадав, щоб отримати додаткові бали, перш ніж відкрити очі.
«Довжина хвилі» — це компанійська гра, яка використовує асоціативне мислення та емпатію. Гравці діляться на команди, які ходять по черзі. Кожного раунду один з гравців команд стає Телепатом. Лише він знатиме розташування стрілки на основному компоненті гри – унікальному циферблаті. Завдання решти гравців наблизити стрілку на циферблаті в потрібне положення за допомогою концептуальних підказок від Телепата згідно з отриманими картами умов.
Кожен новий раунд в ролі Телепата виступає новий гравець, зазвичай з протилежної команди. Перемагає команда, яка після раунду, в якому останній гравець побував Телепатом, набрала найбільше переможних балів.
Геометрія Уяви — це яскравий представник ігор для вечірок на пояснення слів. Гравці по черзі стають ведучими, у розпорядженні яких є прозорі картки з різноманітними візерунками, позначками та схематичними зображеннями, з яких належить скласти картинку або навіть цілу історію, що наштовхне інших гравців на правильну відповідь. Гра пропонує ряд різноманітних категорій слів, до яких належать пісні, видатні особи, місця, смаколики, телебачення, мистецтво та безліч інших.
Геометрія Уяви — вдала українська локалізація гри Imagine, де потрібно пояснювати речі, які особливо знайомі саме українцям. Відтак перед гравцями є завдання показати вирази «догори дриґом», «вилупити баньки» або пояснити слова на кшталт «Майдан Незалежності», «гопак» та «інтерсіті».
Шукаєте чудовий аналог Dixit? Ви на правильному шляху! У кооперативній грі Ансамбль усі гравці мають проголосувати — не спілкуючись — за одну з карток, яка, на їхню думку, найкраще відповідає картці з завдання на середині столу. Спілкування дозволено лише після голосування всіх гравців, і якщо всі проголосували однаково (з невеликою змінною похибкою, залежно від кількості гравців), група переходить до наступного рівня. Інакше вони втрачають життя.
Мета гри — виграти 9-й рівень — і як тільки гру буде виграно вперше, перша колода сценаріїв (із трьох) буде розблокована з новими правилами та картками, доступними для майбутніх партій.
Варто підкреслити, що асоціативні настільні ігри, як правило, вимагають творчого мислення та здатності швидко фантазувати. Вони розвивають креативність, вдосконалюють комунікаційні й когнітивні навички та стимулюють творчий розвиток, що гарантує весело та корисно проведений час.
Тож хутчіш обирайте настільну гру, фантазуйте та перемагайте! Щоб дізнатись про більше ігор в жанрі асоціацій перейдіть за цим посиланням.