Вивчаємо хімію з настільною грою «Periodic: Гра елементів»


 Довгий час вчені-хіміки ламали мізки над упорядкуванням хімічних елементів у якусь чітку злагоджену систему і лише Дмитру Івановичу Мєндєлєєву це вдалося зробити в 1869-му році. Нібито це наснилося йому уві сні…
 


 Можливо, «Periodic: Гра елементів» теж наснилася своїм авторам – Полу Саломону та Джону Дж. Ков’ю? Ігрове поле у вигляді періодичної таблиці, карти цілей, наукових задач, сімейств елементів і купа кольорових токенів-маркерів взяли і склалися в єдину упорядковану, збалансовану настільну гру. Уві сні. Неможливо? Але ж одного разу вдалося…
 


 На початку гри кожен гравець отримує 1 колбу, 1 мікроскоп, 1 диск та 6 маркерів дослідження обраного кольору. Визначивши першого гравця, всі виставляють свої диски на певне місце шкали науки, отримують відповідну кількість жетонів енергії та дві або три карти науки, залежно від кількості гравців. Із цих карт потрібно залишити собі лише одну і тримати її долілиць, не показуючи суперникам.
 


 Попередньо на столі вже розкладено ігрове поле, підготовано карти цілей, жетони винагород і розміщено кольорові фішки цілей на відповідні клітини на полі. Карти сімейства елементів випадковим чином розкладаються горілиць зліва та справа від поля, утворюючи своєрідну кругову шкалу.
 


 Можна розпочинати гру. Навіть не стільки гру, скільки хімічно-наукове дійство з простим і логічним ігровим процесом, в основу якого покладено дослідження хімічних елементів для виконання поставлених цілей.
 


 Весь ігровий процес відбувається за допомогою фішки гравця у вигляді колби: її переміщенням на відповідні клітинки таблиці хімічних елементів. Рух потребує активації певних періодичних властивостей. Активуємо «Збільшення або зменшення атомного номера» і можемо рухати фішку по горизонталі вправо або вліво. Вправо і вгору? «Збільшення енергії іонізації». «Збільшення атомного радіуса» переводить фішку вліво та/або вниз, «Збільшення атомної маси» – вниз та/або праворуч, ну а «Зменшення атомної маси» – вгору та/або ліворуч відповідно. Звучить все набагато складніше, ніж є насправді. Чудова іконографіка на відповідних комірках поля абсолютно нівелює будь-які непорозуміння.
 


 Під час своїх наукових пошуків не забувайте, що основною рушійною силою хімічних процесів є енергія. Потрібна вона й для активації періодичних властивостей. Маєте її вдосталь? Можете задіяти декілька властивостей. А при недостачі активуєте лише одну і накопичуєте жетони енергії для наступного ходу.
 


 Відвідуючи різні клітинки ігрового поля-таблиці ми збираємо умовні сети з хімічних елементів, які потрібні для виконання умов карт цілей. Наприклад, для досягнення цілі «Ріст і функціональність м’язів» гравцю потрібно дослідити три хімічних елементи: Mg (магній), P (фосфор), Ca (кальцій). Це означає, що він повинен за допомогою своєї фішки "відвідати" клітинки з цими елементами та покласти свої маркери на відповідні місця цієї карти. Хто зробить це першим, той завершує дослідження цілі і забирає собі відповідну карту. Наприкінці гри вона принесе йому переможні бали. Бонуси також отримають й інші науковці, котрі брали участь у цьому експерименті і теж мають свої маркери на цій карті.
 


 У процесі своїх наукових досягнень гравець рухається шкалою науки. Абсолютно виправдано! Людина, яка працює з найрізноманітнішими хімічними елементами, що входять до різних груп, має повне право на просування в наукових колах. Якщо наприкінці ходу фішка гравця знаходиться на елементі, який входить у сімейство з наступної карти сімейств (відносно положення його фішки-мікроскопа), він переставляє свою фішку на цю карту і рухається за це шкалою науки праворуч, накопичуючи переможні бали.
 


 Крім того, як заведено в сучасному науковому світі, за досягнення цілей науковець отримує винагороду, а у грі «Periodic» гравець отримує жетони. Не квартальна премія, звісно, але не варто недооцінювати ці невеличкі бонуси, вони добре допомагають настільному науковцю в скрутні часи.
 


 Гра закінчується, коли закінчилась одна з колод карт цілей або два гравці-вчених набули такої майстерності, що посіли найвищі місця на шкалі науки. Підраховуємо бали за карти досягнутих цілей, отримані жетони лабораторії, бали на шкалі науки, за маркери на картах не досягнутих цілей і бали за таємні наукові задачі на власних картах. Хто набирає їх найбільшу кількість, стає переможцем, а можливо і майбутнім Нобелівським лауреатом у галузі хімії.
 


 З першого погляду гра насторожує і здається, що для того, щоб у неї зіграти, потрібно добре знати хімію. Все абсолютно навпаки – ігролад нескладний, цікавий, продуманий і ви просто граєте, паралельно згадуючи шкільні знання. Вони тут є не основою процесу, а результатом ігрових дій. Це чудові відчуття. Постійно ловиш себе на думках: «О, я це пам’ятаю», «Це цікаво», «Ух ти, а я й не знав, тепер знатиму». Розібравшись в ігровій механіці, ви починаєте розуміти, що вона могла б працювати з різними сетингами, як, наприклад, збір якихось казкових персонажів на магічному полі чи тварин у зоопарку, але саме періодична система хімічних елементів додає цій грі вишуканості та виокремлює її серед інших. Чудово грається в сімейних компаніях, а для ігор з дітьми віком від 10 років взагалі можна ввести її в шкільну програму, як один із елементів освітнього процесу.

 
Сергій Штепа, «Печера Клаб»


RU | UA

ВакансіїКлубМоє замовленняДисконтна програмаБлогФорумІгри ГУРТОМПостачальникамОплата і доставкаОбмін та повернення товаруКонтактиАктивація картки

Мій кабінетCписок бажань

м. Київ, вул. Івана Франка, 12(095) 589-03-97(067) 589-03-97(093) 589-03-97 Пн-Пт: 10:00-20:00 | Сб-Нд: 12:00-18:00