Каталог
Останню карту перевертають і викладають на стіл. Важлива вимога — на ній має зображуватися лише цифра. Якщо перед нами опиняється картка з малюнком або карта чорного кольору, її потрібно повернути до колоди. Повторюйте це до тих пір, доки нарешті не з'явиться довгоочікувана цифра (яка саме, немає значення). Іноді початок гри затягується, але нічого не поробиш — правила є правила.
Підготовчий ритуал завершено, починаємо грати — викидати на стіл картки. Робити це потрібно по черзі, зазвичай за годинниковою стрілкою і керуючись правилами. Першим ходить той, кому пощастило сидіти по ліву руку від того, хто роздає карти. До речі, право роздавати карти також передається за годинниковою стрілкою. Інших варіантів не передбачено.
Що ми розуміємо під «ходом»? Це викладання своєї картки на ту карту, котра знаходиться на столі. Але це зовсім не хаотичне викидання, а чіткі маніпуляції із дотриманням деяких рекомендацій від творців UNO:
Цифрові карти: починаються з нуля і закінчуються дев’яткою. Вони можуть бути синього, зеленого, червоного та жовтого кольорів. Карт від 1 до 9 представлено по дві кожного кольору. Відповідно, таких карт всього 72. Карт з цифрою 0 у колоді — 4 (по одній на кожен колір). Разом: 72 + 4 = 76 цифрових карт.
Чорні карти: «Зміна кольору», «Зміна кольору плюс чотири». В колоді по 4 карти кожного виду. Після проведення нескладних математичних розрахунків маємо цифру 8.
Коментарі тут зайві. Цифри, вони і в Африці — цифри. Єдине, на що варто звернути увагу, це на написання двох із них: шістка з точкою знизу — виглядає вона ось так «6.», а дев’ятка зображена з підкресленням — ось вона «9». Це зроблено для того, щоб нам було зручніше, і знизився ризик можливого непорозуміння.
З МАЛЮНКАМИ
«Пропуск ходу» — карта, котра інформує про те, що наступний учасник зобов’язаний пропустити хід. Тут все зрозуміло та логічно. Є захист від цієї карти: достатньо викласти на стіл карту такого ж кольору і з таким же значенням. Проблема буде вирішена.
Коли на столі опиняється карта «Зміна напрямку», учасники починають грати трохи по-іншому: ходять проти годинникової стрілки. Нерідко трапляється так, що на поле викладаються відразу кілька карт такого типу. Що робити в такій ситуації? Складати їх дію. Наприклад, 2 карти «Зміна напрямку» можна проігнорувати, а ось три карти все ж змінять напрямок ходу.Якщо хтось скинув карту «Плюс дві карти», значить наступному гравцеві доведеться взяти дві карти і відмовитися від свого ходу. Врятуватися від неприємного сюрпризу можна карткою такого ж значення, колір не важливий. Дії карт не складаються, тому гравець, на якому закінчується ланцюжок, бере 2 карти і тимчасово відпочиває.Карта UNO «Зміна кольору» робить гру ще більш несподіваною. Та людина, котра викидає її, має право замовити будь-який колір: як новий, так і поточний — як вирішить, так і буде. Чи потрібно для викладання карти дотримуватися особливих умов? Ні, обмеження в цьому питанні відсутні.
Чорну карту «Зміна кольору плюс чотири» дозволено викидати на стіл лише у свій хід і тільки у тому випадку, якщо на руках немає карти поточного кольору. Наступному гравцеві доведеться взяти з колоди 4 карти і пропустити хід. Гра продовжується з того кольору, котрий замовили. Врятуватися від її дії можна картою «Плюс дві карти, але обов’язково замовленого кольору.Якщо у гравця, на якого націлена дія карти, є сумніви щодо чесності свого колеги, він вимагає показати карти. Це допоможе переконатися у тому, що у нього є поточний колір і правила не порушуються. Якщо гравець обманював, дія карти «Зміна кольору плюс чотири», наче бумеранг, переходить на нього: він забирає карту + додаткового тягне з колоди 4 карти + пропускає хід. Гравець не дурив? Значить покарання чекає на того, хто не довіряв: він бере 2 карти.2. ПРАВИЛО ВІДКРИТОСТІ. Гравці не можуть замовчувати інформацію щодо кількості карт на руках: забороняється складати їх стопкою, маскувати, ховати під столом, закривати руками чи іншими предметами. Ви повинні бачити, скільки карт на руках у суперників.
3. ПРАВИЛО ОСТАННЬОЇ КАРТИ. Хтось викинув на стіл передостанню карту? Він повинен голосно вигукнути чарівну фразу: «УНО!». Це своєрідне повідомлення про наявність останньої карти. Якщо учасник не згадав про це, інші гравці кажуть це слово замість нього. Головне — встигнути до ходу нового гравця. В результаті через свою забудькуватість без п’яти хвилин переможцю доводиться брати з колоди 4 карти і боротися за перемогу знову.
4. ПРАВИЛО ПЕРЕХОПЛЕННЯ ХОДУ. Ви можете піти позачергово, коли заманеться. Для цього достатньо мати таку ж карту, що і в центрі столу. В даному випадку повинні збігатися відразу 2 параметри: перший — колір, другий — цифра або малюнок. Також під правила підпадає карта «Зміна кольору».
Зверніть увагу на те, що в цьому правилі є кілька особливостей. Про них потрібно знати і їх заборонено порушувати:
Хочете більш детально ознайомитися з правилами гри УНО? Просто перейдіть за посиланням.