Правила гри Манчкін (RU) / Munchkin (RU)

229    Відео
код: 23
Правила гри Манчкін (RU) / Munchkin (RU)
кількість гравців
3-6
вік
10+
час гри
30-60
Ру
ТОП
Немає в наявності
*Нових постачань цієї гри не буде, адже ми не збираємось підтримувати виробників країни-агресора.
Але ми підібрали настолочки, які вам також сподобаються.
  • Google відгуки 4.8 (1035 відгуків про Ігромаг)
  • Магазин настільних ігор №1 в Україні.
  • Понад 15000 схвальних відгуків.
  • З вами з 2008 року.
  • Відкриваємо і показуємо ігри.
  • Граємо з вами.
  • Доставляємо вчасно.
  • Проблеми з грою? Вирішуємо швидко.
Доставка:
- Нова Пошта
- Укрпошта
- Самовивіз
- Доставка кур'єром
- Безкоштовна доставка від 2000 грн.
Оплата:
- Готівкою
- Visa/MasterCard
- післяплата
- оплата частинами

Настільна гра «Манчкін»: підставляй, здобувай, перемагай!

 
Друзі, перед вами унікальна настільна гра «Манчкін». Компонентів в ній небагато, але для дійсно бомбезного ефекту цілком достатньо. У коробці ви знайдете правила, кубик і 168 карт. Так, це все, що потрібно для щастя у веселій компанії із 3-6 осіб.
 

На старт... Або розбираємося з картами

 
Візьміть до рук колоду з картами і розділіть її на дві частини: «Скарби» і «Підземелля». У першому випадку на зворотному боці карт зображуються скарби, у другому — двері. Далі кожну колоду потрібно перемішати і дати гравцям по дві карти різної категорії.

ВАЖЛИВО! Доки хтось із учасників займається картами, комусь доведеться знайти 10 жетонів кожному гравцю. Якщо гравців 3, то 30. Якщо 6, то 60. Це можуть бути монетки, фішки, ґудзики, будь-які інші невеличкі вироби.

Організуйте місця для скидання карт. Так як у нас два різновиди карт, то і купок для них теж має бути дві. Складати карти потрібно сорочкою донизу. Коли карти в основних колодах закінчуються, можна взяти ті, котрі скидалися, перетасувати їх і запустити знову в гру. Іноді буває так, що карт не залишається ні в колоді, ні на місці скидання. Як бути? У такому разі гра продовжується без карт цього типу.

Ще один нюанс. Ті карти, які ви тримаєте у руці, в грі не враховуються. Вони не дають ніяких переваг, але й противники забрати їх не можуть. Хіба що за допомогою карт з особливими можливостями. Під кінець ходу в руці може бути до 5 карт (для дварфів — до 6). Якщо карти зіграні, назад до рук вони не повертаються: їх можна лише обміняти, або скинути.

Також є карти «Одягнені манатки». Це ті карти, які викладені на столі перед кожним гравцем. Про них ми поговоримо трошки пізніше.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Інструкції, прописані на картах, важливіші загальних правил. Однак не існує таких карт, котрі відразу повернуть гравця і монстра на нульовий або мінусовий рівень. Отримати десятий рівень за допомогою карти також не вийде. На вершину Олімпу є лише один шлях — через вбивство монстра.

Створюємо свого персонажа і починаємо грати

 
Як тільки запускається ігровий процес, усі його учасники знаходяться в однакових умовах — перший рівень без класу. Успіх багато в чому залежить від того, наскільки крутими будуть стартові карти. Відразу ж можна скористатися картами класу, раси, манаток.

Вирішіть, хто буде ходити першим. Зробіть це кидком кубика або будь-яким іншим способом. Кожен хід складається з фаз. Хід передається наступному учаснику після того, як перший гравець завершив свій хід.

Переможцем стає той, хто першим опиняється на 10 рівні. ВАЖЛИВО! Дорости до останнього рівня можна лише двома способами: знищивши монстра або за допомогою божественного втручання. Не виключений і такий варіант розвитку подій, коли два гравці одночасно потрапляють на 10 рівень, вбивши монстра спільними зусиллями.

Знайомимося з фазами ходу

 
Хід гравця складається з 4 окремих фаз, проходження яких вимагає пильної уваги і тактичного мислення. У кожній фазі є свої особливості.
 

ФАЗА «ВІДКРИТТЯ ДВЕРЕЙ»

 
Щоб відкрити двері, потрібно з колоди «Підземелля» витягнути одну карту і подивитися, що на ній зображено. Там монстр? Воюйте з ним, перемагайте і переходьте на новий рівень. Відкрили прокляття? Приготуйтеся до його наслідків, після чого треба позбутися карти. Взяли іншу карту? Зіграйте відразу або прибережіть на майбутнє.
 

ФАЗА «ПОШУК НЕПРИЄМНОСТЕЙ»

 
Якщо у вас ще не було кривавого бою з монстром, можете зіграти цю карту. Таким чином ви самі спровокуєте чудовисько. Але плюс у тому, що гравець самостійно вирішує — битися чи ні, викладати карту або зробити це пізніше. Впевнені в своїх силах? В бій! Знаєте, що друзі допоможуть? Також ризикуйте! Гра «Манчкін» любить і поважає сміливців.
 

ФАЗА «СПУСТОШЕННЯ СХОВАНОК»

 
Як тільки монстр віддав Богові душу, заберіть його скарби. Беріть рівно стільки, скільки вказано в картці. Якщо у вас був бій один на один, тягніть з колоди карти скарбів так, щоб інші гравці не бачили, що там. Якщо у вас були помічники, будьте люб’язні продемонструвати карти.

Давайте уявімо ситуацію, коли на вас напало чудовисько заморське, але ви від нього втекли. У такому випадку ніяких скарбів вам не дістається. При зустрічі з доброзичливим монстром візьміть навмання одну карту з колоди «Підземелля».

ФАЗА «ПОЗБАВЛЕННЯ ВІД БАЛАСТУ»

 
Якщо у вас на руках більше карт, ніж передбачено правилами гри «Манчкін» (більше 5 або 6), зробіть так: віддайте зайве найслабшому гравцеві або поділіть їх між кількома слабкими учасниками. Якщо ви пасете задніх, тоді карти просто скидаються.
 

Переходимо у наступ

 
Бій з монстром завжди сповнений несподіванок. Щоб мінімізувати ризики, радимо дотримуватися простого плану:
 
  1. Дізнайтеся рівень монстра. Він, як правило, прописується у верхній частині карти.
  2. Порівняйте його зі своїм рівнем, враховуючи бонуси від манаток.
  3. Якщо ваш рівень вище, тоді боріться і перемагайте.
  4. Зверніть увагу на додаткові властивості потвори. Наприклад, на її особливу поведінку щодо конкретної раси або класу.
  5. Для підстрахування використовуйте одноразові карти, якщо вони є. Наприклад, якесь зілля.
  6. Не крадіть і не обмінюйтеся манатками під час бою, адже це призведе до штрафних санкцій.
 
Іноді в бій вклинюються не зовсім стандартні монстри: «Бридка парочка» і «Бродяча тварюка». Особливість боротьби з ними полягає у тому, що гравцеві потрібно враховувати їх сумарний рівень. Добре, що є карти, які дозволяють вигнати одного з них, а з іншим битися без свідків. Але побити одного монстра, а від іншого втекти, не вийде. Якщо ви взагалі уникнули бою (від одного монстра накивали п’ятами, а від іншого сховалися), скарбів вам не бачити.

Вбивство звичайного чудовиська просуває вас на одну сходинку вище, а знищення особливо небезпечного супротивника — навіть на дві. Успішна бійка відразу з декількома ворогами дає рівень за кожного вбитого. Але рівень дається лише за вбивство, інші варіанти не розглядаються.

Після перемоги над монстром надайте іншим гравцям кілька секунд для обговорення цієї події. Можливо, хтось заздрить вашому успіху, і він скористається проти вас однією з ворожих карт. Якщо ж ви встигли забрати зароблені скарби, надалі вам не страшні ніякі суперечки.

Просимо допомоги у колег

 
Зіткнення з дуже сильним монстром — це не лише бій або втеча, але й підтримка від справжніх друзів. Це реально за умови, що хтось погодиться вам допомогти. Помічником може стати тільки один гравець. В результаті ваші рівні і бонуси стають єдиним цілим.

Що робити, якщо колеги відмовляються допомагати? Запропонуйте винагороду: манатки, скарби від переможеного монстра. Зверніть увагу на те, що помічник обирає скарби першим. Недоліки монстра і його особливі властивості також переходять на ваших помічників.

Чи здобудуть ваші компаньйони новий рівень після загальної перемоги? Ні! Нагороди — так, новий рівень — ні. Хоча є виключення: якщо ваш помічник являється ельфом. Він як і ви, отримує рівень.

Тікаємо, навіть не роздумуючи

 
Як ми вже казали, бій з монстром часто супроводжується чимось непередбачуваним. Сюрпризи бувають не лише приємними, а й досить жорсткими. Щоб знизити ризики, можна самоусунутися з поля бою. Це варто зробити, якщо:
 
  • ніхто не відгукнувся на ваше прохання про допомогу, а монстр дуже кремезний;
  • товариш вам так «ефективно» допоміг, що краще б і не допомагав зовсім;
  • хтось із тих, хто ображається на вас, вирішив підтримати монстра;
  • здолати чудовисько ви не змогли навіть спільними зусиллями.
 
Тікаючи, ви не отримуєте ні рівня, ні скарбів і навіть карту «Підземелля» не зможете витягнути навмання. Але, як свідчить досвід, і втекти не завжди виходить. Для цього потрібно викинути на кубику «5» або «6». Є деякі манатки, котрі сприяють втечі або, навпаки, ускладнюють процес. Існують швидкісні монстри, які накладають на кидання кубиків штраф. А ось найпростіше всього тікати ельфам.

Після втечі карта монстра скидається. Але не зайвим буде ознайомитися з її змістом, адже там може бути все, що завгодно. Якщо монстр вас наздожене, можна і якусь річ втратити, і рівень, і навіть життя.

До речі, в результаті спільної невдалої війни з монстром рятуватися втечею доведеться не тільки основному гравцеві, але й його другу. Кидайте кубик окремо, і, можливо, комусь пощастить, а комусь — ні. Чи під силу монстру зловити обох? Так! Втеча від декількох монстрів передбачає кидання кубика на кожного з них.

Бачимо світло в кінці тунелю

 
Смерть — це, звичайно ж, сумно. Але це не кінець гри. Майно ви втрачаєте (частину забирають мародери), а рівень, раса і клас залишаються. Ваш новий персонаж буде таким самим, як і попередній.

Перед тим, як позбавитись карт, дайте можливість кожному гравцеві взяти собі по одній. Найцікавіше дістається учаснику гри з більш високим рівнем. Якщо таких декілька, все вирішить доля, тобто цифра на гральному кубику.

Новий персонаж моментально втягується до ігрового процесу і може навіть допомагати іншим гравцям. По 2 карти з кожної колоди ви візьмете лише під час наступного ходу. Зіграти можна будь-які карти, як і на старті.

Що там зі скарбами

 
Монстр, котрий зазнав поразки, передає більш сильній стороні всі свої скарби. Їх кількість зазначена у нижній частині карти. Беріть стільки карт, скільки потрібно. Головне — дотримуватися двох правил:
 
  1. Билися компанією? Покажіть усім гравцям свої нові скарби.
  2. Вступили у битву самостійно? Значить, ви нічого нікому не винні — тягніть втемну.
 
Якщо вам попалися манатки, розкладіть їх перед собою. Якщо витягли карту «Піднімись на рівень», скористайтеся нею відразу ж. Не дарма наші предки казали: «Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні».

Одноразові карти («Застосувати лише один раз») використовуються за призначенням в будь-якому бою, незалежно від того, в руках вони або на столі. Для використання інших манаток їх спочатку потрібно ввести у гру під час свого ходу. Одягати нове вбрання не можна, якщо ви надаєте допомогу іншому гравцеві або вступили у позачерговій бій з іншої причини.

Вивчаємо показники персонажів

 
У цьому питанні важливо розуміти, що кожен персонаж — це не лише зброя, обладунки і манатки, але й такі показники, як раса, клас, рівень. Також у героя є стать, і вона на початку гри збігається з вашою. Давайте детальніше розглянемо, що таке рівень, раса і клас.
 

РІВЕНЬ

 
Чим вище ваш рівень, тим ви крутіший, сильніший, могутніший. Монстрів це також стосується. Щодо рівня інформує кількість жетонів, що лежить перед гравцем. Підвищився рівень? Додайте жетон. Знизився? Приберіть. Рівнів всього 10, і вони будуть змінюватися протягом всієї гри, причому в обидві сторони.

Як заробити рівень? Варіантів кілька: вбити монстра, обміняти манатки, витягнути спеціальну карту. Знижується рівень найчастіше через дії відповідної карти.

Якщо ви гадаєте, що рівень не може бути нижче одиниці, ви помиляєтесь. Він може бути навіть мінусовим. Основні причини: зрада друзів і прокльони.

РАСА

 
Спочатку ви є людиною. Якщо випадає карта «Раса», можете перевтілитися в ельфа, дварфа або хафлінга. Більшість гравців погоджується з тим, що найбільш невигідно бути людиною. Чому? Вона не володіє особливими властивостями і здібностями.

Покладіть перед собою тематичну карту і автоматично отримаєте ті якості, які характерні для конкретної раси. Як тільки ви втрачаєте карти, втрачаєте і бонусні навички. Викидати карти можна під час бою і в будь-який інший момент гри. Після цього ви знову стаєте людиною.

Бути одночасно представником двох рас можна лише за однієї умови — якщо у вас на руках є карта «Расовий коктейль».

КЛАС

 
Змінити клас можна під впливом дії відповідної карти. Класів чотири: чарівники, воїни, злодії, клірики. Чим відрізняються між собою класи, указано в картах.

Належність до того чи іншого класу визначається картою. Ви є представником свого класу до тих пір, доки перед вами знаходиться спеціальна карта. Щоб почала діяти унікальна властивість класу, потрібно викинути карту. Але є і деякі обмеження. Наприклад, злодієві не можна красти, якщо в цей момент йде бій.

Позбутися від карти і вийти з класу можна у будь-який час. Обмежень у цьому питанні немає. Без карти ви продовжуєте грати в безкласовому статусі. Звичайно ж, це тимчасово, тому що нова карта може опинитися в руках у будь-який момент.

Чи дозволяється належати відразу до двох і більше класів? Взагалі ні, але, якщо дуже хочеться, то можна. Для цього достатньо взяти карту «Суперманчкін».

Кілька слів щодо манаток

 
Усі манатки мають свою назву, розмір, силу, цінність, яка вимірюється в золоті. Якщо така карта знаходиться просто в руці, вона ще не діє. Манатки потрібно надіти, тобто зіграти карту. Дрібних речей надягайте скільки хочеться, а ось велику манатку — лише одну.

Доповнити образ кількома великими речами можуть тільки дварфи. При відмові від цієї раси, ви втрачаєте і всі великі манатки, крім однієї. Під час свого ходу зайві великі манатки можна вигідно продати. Нерідко вони безоплатно передаються більш слабким гравцям за умови, що ці гравці мають право ними користуватися.

Існують деякі обмеження у застосуванні манаток. Яскравий приклад: картою «Колотушка різкості» можуть користуватися виключно клірики. Також є манатки, які надягають лише в одному екземплярі. Це броня, головняк, взування, дві ручні манатки. Обійти обмеження можна картами для шахрайства. Змінюються манатки теж не в будь-який момент. Наприклад, шолом дозволяється знімати лише після бою або втечі.

Як вже говорилося раніше, можливий обмін певної кількості манаток на 1000 золотих монет, а золото приносить новий рівень. Якщо ви продали різних речей на 1500 золотих, решту ніхто не поверне. Краще почекати і накопичити 2000 монет, тоді зростете відразу на два рівня. В акції «Продай манатки та отримай рівень» беруть участь всі карти: і ті, що вже зіграні, і ті, котрі на руках. Хафлінги отримують додаткові бонуси від продажу манаток.

Забороняється красти, обмінювати і продавати такі карти під час військових дій. Якщо ви відкрили карту монстра, спочатку розберіться з проблемою, а потім вже експерементуйте з манатками.

Хто такі монстри

 
З’являються монстри по-різному. Найчастіше гравці стикаються з чудовиськами у фазі «Відкриваємо двері». Якщо на вашому шляху виник монстр, вступати в бій потрібно негайно — часу на роздуми у вас немає. Він може активізуватися у фазі «Шукаємо неприємності» або при направленні на іншого гравця карткою «Бродяча тварюка». При цьому одна карта — одна істота.

Але не сподівайтесь, що все занадто просто. Існують своєрідні підсилювачі монстрів. Якщо карта «Дитинча» знижує рівень чудовиська, то карти «Амбал», «Старий», «Мозок» і «Псих», навпаки, збільшують його потужність. Карти «Бридка парочка» і «Бродяча тварюка» залучають до бою ще одного злого помічника. Під час нападу відразу двох монстрів карти посилення роблять більш сильними і першого, і другого.

Чи варто боятися прокльонів

 
Витягли прокляття у фазі «Відкриваємо двері»? Відразу приготуйтеся до наслідків, тому що карта вступає в силу миттєво. Якщо прокляття витягується втемну, його можна реалізувати у будь-який час. Мета проста: ослаблення супротивника у відповідальний момент, особливо під час вирішального бою.

Після того, як карта зробила свою мерзенну справу, вона скидається. Хоча є і винятки. Наприклад, карта «Курка на вежі» діє постійно, а карта «Зміна статі» накладає штраф на наступний бій.

Прокляття вражає або одну, або кілька манаток — які саме, вирішує жертва. Буває так, що прокляття діє на те, чого у вас немає. Що робити в такому випадку? Ігноруйте.

Кілька слів про незвичайні карти

 
У категорію особливих карт входять «Суперманчкін» і «Расовий коктейль». «Суперманчкіном» можна скористатися у той момент, коли ви хочете одну карту класу об’єднати з іншою картою класу. Якщо у вас немає жодної карти класу, значить і суперкарта втрачає свою дію.

«Расовий коктейль» — це унікальна можливість об’єднати кілька рас. Як тільки вам випала ця карта, ви стаєте напівлюдиною і напів... А ось ким саме, вирішувати вам. Головне пам’ятати, що у такому випадку ви поєднуєте в собі не лише переваги, а й недоліки рас. Якщо карти раси у вас більше немає, то зникає і «Расовий коктейль».

І це ще не все!

 
«Манчкін» — одна з найбільш непередбачуваних і загадкових настільних ігор. Тут можливо абсолютно все і навіть трохи більше. Перерахуємо незвичайні моменти, з якими ви обов’язково зіткнетеся.
  1. Дію прокляття або монстра можна спрямовувати не лише на супротивника, а й на самого себе. Іноді це дійсно вигідно.
  2. У вас є можливість обмінюватися манатками зі столу з іншими гравцями. Найкраще це робити під час чужого ходу, але тільки не під час бою. Вирішили продати манатки? Дочекайтесь слушного моменту і продавайте.
  3. Не соромтеся обіцяти манатки в якості підкупу інших гравців. Можливо, хтось настільки хоче отримати вашу карту, що відразу ж відмовить у допомозі в боротьбі з монстром своєму найкращому другу.
  4. Втручатися в чужий бій — це нормально. Для цього є спеціальні одноразові карти (наприклад, зілля проти монстра), карти для посилення монстра (вони роблять ворога страшнішим, але і кількість скарбів збільшують), карта «Бродяча тварюка» (приєднаєте свого монстра до бою). А ще направо і наліво розкидайте карти проклять.
 
Якщо якась карта суперечить правилам гри, керуйтеся тим, що написано на ній. Іншим щось не подобається? Сперечайтеся, дискутуйте, відстоюйте свою думку, адже це є допустимим і від цього може залежати ваша перемога.

Хочете більш детально ознайомитися з правилами гри «Манчкін»? Просто перейдіть за посиланням.


   UA | RU

Програма лояльностіМоє замовленняСтатуси проєктівХочу локалізаціюКлуб ІгромагПартнерамОплата і доставкаОбмін та повернення товаруКонтакти

Мій кабінетCписок бажань

м. Київ, вул. Івана Франка, 12(095) 589-03-97(067) 589-03-97(093) 589-03-97 Пн-Пт: 10:00-20:00 | Сб-Нд: 12:00-18:00
  
Знижка 10% на перше
замовлення при реєстраціїЗареєструватись