Дивовижний світ Каркассона

 

 
 Каркассон — це величезна фортеця, старовинний архітектурний ансамбль, що знаходиться на півдні Франції, на території регіону Лагендок-Руссільон. Це один з найзнаменитіших, і найстаріших замків на території Європи. Перші згадки про нього знаходимо приблизно у 8 столітті н.е. Фортеця будувалася і розвивалася упродовж багатьох століть і витримала десятки облог. І це не дивно — довжина стін Каркассона складає більше 3 км, і всі вони укріплені 52 баштами. З 1997 року цей архітектурний ансамбль входить до Списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
 
 У 2000 році, чоловік на ім'я Клаус Юрген Реде створив настільну гру «Каркассон», завдяки якій однойменна фортеця стала шалено популярною у всьому світі. Гра, яку можна сміливо рекомендувати і дорослим і дітям, і досвідченим поціновувачам настільних ігор і новачкам. Ця настолка — не тільки чудовий подарунок, але і відмінний приклад того, як в одній грі гармонійно поєднуються простота, глибина і якість. І звичайно ж, Каркассон — одна із найулюбленіших наших ігор. Одна з перших, що прикрасила полички нашого магазину. Загалом, говорити про Каркассон ми можемо багато, довго і захоплено, чим і хочемо поділитися з вами!

 У грі «Каркассон», кожен з гравців допомагає створювати королівство, по черзі викладаючи на стіл квадратні тайли земель, приєднуючи їх до зростаючого ігрового поля. На тайлах зображені поля, дороги, монастирі і фрагменти замків. Приєднуючи тайл до королівства необхідно стежити, щоб дорога прилягала до дороги, поле до поля, а замок віповідно — до замку. Після викладання тайла, гравець також може розмістити на викладеному тайлі міпла. Саме тут розкривається одна з чарівних і стратегічних особливостей гри. Справа в тому, що в залежності від того, куди ви розмістите міпла, зміниться його властивість. Наприклад міпл розміщений на дорозі стане розбійником, міпл в монастирі — ченцем, в замку — лицарем, а на полі — селянином. Всі ваші підлеглі, окрім селян, залишаються на полі допоки не буде повністю добудована місцевість на якій вони знаходяться. Добудували замок — забрали міпла і отримали переможні бали. Завершили дорогу — забирайте фігурку, заробляйте бали. Чернець повернеться до вас як тільки тайл монастиря опиниться оточеним іншими тайлами, а ось селяни залишаються на полі до кінця гри, і принесуть багато переможних балів за кожен замок, який знаходиться на ваших луках.

 Власне, це практично всі правила. Гравець бере випадковий тайл, додає його до поля, і може викласти міпла. Гра закінчуєьться коли останній тайл приєднують до королівства. Потім гравці підраховують бали на недобудованих місцевостях, плюс бали за селян, і... негайно вимагають зіграти ще одну партію!

 Феномен популярності Каркассона полягає в шаленій реіграбельності. Поле королівства кожен раз виходить іншим, елемент випадковості в розміщенні тайла вагомо впливає на те, куди ви схочете розмістити міпла. Спочатку здається, що потрібно будувати замки, адже лицарі приносять багато переможних балів, але з іншого боку добудувати повністю замок не так вже й просто, враховуючи що інші гравці явно не зацікавлені в допомозі. Щодо решти гравців хочеться відзначити високий темп і динаміку гри. В ігроладі немає провисань і довгого очікування свого ходу. Навпаки, королівство зростає швидко, на полі з'являються і зникають монахи, розбійники і лицарі. Часом гравцям навіть доводиться ділитися територіями, і відповідно переможними балами.
 
 Упродовж двох десятиліть Каркассон витримав кілька перевидань, отримав численні доповнення, редизайн та версію для найменших гравців, а також гордо одягнув на голову корону «Spiel des Jahres 2001» (Гра Року!)
 
 «Можливо не всім до душі середньовічна атмосфера, але сама механіка гри дуже подобається». Цілком ймовірно, що так і подумав Клаус Юрген Реде, пропонуючи шанувальникам оригінального Каркассона вирушити в первісний світ, у грі «Каркассон. Мисливці та Збирачі». Замість міцних замкових стін і мощених каменем доріг, на тайлах зображена дика природа, ліси, річки, мамонти, олені і тигри. В цілому суть гри залишилася тією ж, тільки трохи ускладнилася за рахунок додавання нових елементів.

 З іншого боку, можете звернути увагу на гру «Каркассон Сафарі». Озброюйтеся фоторушницею і вирушайте в Африку. Тут вам належить досліджувати кожен куточок савани, дороги, і оазиси в пошуках екзотичних тварин. Знову ж таки, основна механіка гри практично не змінилася, ми так само тягнемо тайли, і створюємо з їх допомогою мапу, або ігрове поле, якщо хочете. Крім фішок міплів, кожен з гравців отримує фішки джипів, які допоможуть прискорити дослідження Африки. Відмінна тематична версія популярної гри.

 У Каркассон можуть грати навіть діти від 4 років. Спеціально для них була випущена гра «Діти Каркассона». Її правила були трохи спрощені, а тайли спроектовані таким чином, щоб завжди підходили один до одного. Яскраві, барвисті плитки, кумедні міпли і захоплюючий ігровий процес не залишать байдужою жодну дитину!

 20 років, вже 20 років Каркассон захоплює тисячі гравців у всьому світі, і схоже на те, що не збирається зупинятися. Але ж за цей період часу якщо не тисячі, то точно сотні інших настільних ігор встигли канути в небуття. Багато поціновувачів настолок вже давно приписують Каркассон до рангу класичних настільних ігор, і ми, якщо чесно, цілком і повністю з ними згодні. Адже проста настолка про будівництво середньовічного королівства щодня приваблює нових гравців, змушує забувати про гаджети та побутову метушню, і м'яко занурює нас в чудову та чарівну атмосферу настільної гри!


Світлини для матеріалу були взяті з порталу Boardgamegeek.com.

RU | UA

ВакансіїКлубМоє замовленняДисконтна програмаБлогФорумІгри ГУРТОМПостачальникамОплата і доставкаОбмін та повернення товаруКонтактиАктивація картки

Мій кабінетCписок бажань

м. Київ, вул. Івана Франка, 12(095) 589-03-97(067) 589-03-97(093) 589-03-97 Пн-Пт: 10:00-20:00 | Сб-Нд: 12:00-18:00