Візьміть до рук колоду з картами і розділіть її на дві частини: «Скарби» і «Підземелля». У першому випадку на зворотному боці карт зображуються скарби, у другому — двері. Далі кожну колоду потрібно перемішати і дати гравцям по дві карти різної категорії.ВАЖЛИВО! Доки хтось із учасників займається картами, комусь доведеться знайти 10 жетонів кожному гравцю. Якщо гравців 3, то 30. Якщо 6, то 60. Це можуть бути монетки, фішки, ґудзики, будь-які інші невеличкі вироби.
Організуйте місця для скидання карт. Так як у нас два різновиди карт, то і купок для них теж має бути дві. Складати карти потрібно сорочкою донизу. Коли карти в основних колодах закінчуються, можна взяти ті, котрі скидалися, перетасувати їх і запустити знову в гру. Іноді буває так, що карт не залишається ні в колоді, ні на місці скидання. Як бути? У такому разі гра продовжується без карт цього типу.
Ще один нюанс. Ті карти, які ви тримаєте у руці, в грі не враховуються. Вони не дають ніяких переваг, але й противники забрати їх не можуть. Хіба що за допомогою карт з особливими можливостями. Під кінець ходу в руці може бути до 5 карт (для дварфів — до 6). Якщо карти зіграні, назад до рук вони не повертаються: їх можна лише обміняти, або скинути.
Також є карти «Одягнені манатки». Це ті карти, які викладені на столі перед кожним гравцем. Про них ми поговоримо трошки пізніше.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Інструкції, прописані на картах, важливіші загальних правил. Однак не існує таких карт, котрі відразу повернуть гравця і монстра на нульовий або мінусовий рівень. Отримати десятий рівень за допомогою карти також не вийде. На вершину Олімпу є лише один шлях — через вбивство монстра.
Вирішіть, хто буде ходити першим. Зробіть це кидком кубика або будь-яким іншим способом. Кожен хід складається з фаз. Хід передається наступному учаснику після того, як перший гравець завершив свій хід.
Переможцем стає той, хто першим опиняється на 10 рівні. ВАЖЛИВО! Дорости до останнього рівня можна лише двома способами: знищивши монстра або за допомогою божественного втручання. Не виключений і такий варіант розвитку подій, коли два гравці одночасно потрапляють на 10 рівень, вбивши монстра спільними зусиллями.
Давайте уявімо ситуацію, коли на вас напало чудовисько заморське, але ви від нього втекли. У такому випадку ніяких скарбів вам не дістається. При зустрічі з доброзичливим монстром візьміть навмання одну карту з колоди «Підземелля».
Бій з монстром завжди сповнений несподіванок. Щоб мінімізувати ризики, радимо дотримуватися простого плану:Вбивство звичайного чудовиська просуває вас на одну сходинку вище, а знищення особливо небезпечного супротивника — навіть на дві. Успішна бійка відразу з декількома ворогами дає рівень за кожного вбитого. Але рівень дається лише за вбивство, інші варіанти не розглядаються.
Після перемоги над монстром надайте іншим гравцям кілька секунд для обговорення цієї події. Можливо, хтось заздрить вашому успіху, і він скористається проти вас однією з ворожих карт. Якщо ж ви встигли забрати зароблені скарби, надалі вам не страшні ніякі суперечки.
Що робити, якщо колеги відмовляються допомагати? Запропонуйте винагороду: манатки, скарби від переможеного монстра. Зверніть увагу на те, що помічник обирає скарби першим. Недоліки монстра і його особливі властивості також переходять на ваших помічників.
Чи здобудуть ваші компаньйони новий рівень після загальної перемоги? Ні! Нагороди — так, новий рівень — ні. Хоча є виключення: якщо ваш помічник являється ельфом. Він як і ви, отримує рівень.
Тікаючи, ви не отримуєте ні рівня, ні скарбів і навіть карту «Підземелля» не зможете витягнути навмання. Але, як свідчить досвід, і втекти не завжди виходить. Для цього потрібно викинути на кубику «5» або «6». Є деякі манатки, котрі сприяють втечі або, навпаки, ускладнюють процес. Існують швидкісні монстри, які накладають на кидання кубиків штраф. А ось найпростіше всього тікати ельфам.Після втечі карта монстра скидається. Але не зайвим буде ознайомитися з її змістом, адже там може бути все, що завгодно. Якщо монстр вас наздожене, можна і якусь річ втратити, і рівень, і навіть життя.
До речі, в результаті спільної невдалої війни з монстром рятуватися втечею доведеться не тільки основному гравцеві, але й його другу. Кидайте кубик окремо, і, можливо, комусь пощастить, а комусь — ні. Чи під силу монстру зловити обох? Так! Втеча від декількох монстрів передбачає кидання кубика на кожного з них.
Перед тим, як позбавитись карт, дайте можливість кожному гравцеві взяти собі по одній. Найцікавіше дістається учаснику гри з більш високим рівнем. Якщо таких декілька, все вирішить доля, тобто цифра на гральному кубику.
Новий персонаж моментально втягується до ігрового процесу і може навіть допомагати іншим гравцям. По 2 карти з кожної колоди ви візьмете лише під час наступного ходу. Зіграти можна будь-які карти, як і на старті.
Якщо вам попалися манатки, розкладіть їх перед собою. Якщо витягли карту «Піднімись на рівень», скористайтеся нею відразу ж. Не дарма наші предки казали: «Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні».Одноразові карти («Застосувати лише один раз») використовуються за призначенням в будь-якому бою, незалежно від того, в руках вони або на столі. Для використання інших манаток їх спочатку потрібно ввести у гру під час свого ходу. Одягати нове вбрання не можна, якщо ви надаєте допомогу іншому гравцеві або вступили у позачерговій бій з іншої причини.
Як заробити рівень? Варіантів кілька: вбити монстра, обміняти манатки, витягнути спеціальну карту. Знижується рівень найчастіше через дії відповідної карти.
Якщо ви гадаєте, що рівень не може бути нижче одиниці, ви помиляєтесь. Він може бути навіть мінусовим. Основні причини: зрада друзів і прокльони.
Покладіть перед собою тематичну карту і автоматично отримаєте ті якості, які характерні для конкретної раси. Як тільки ви втрачаєте карти, втрачаєте і бонусні навички. Викидати карти можна під час бою і в будь-який інший момент гри. Після цього ви знову стаєте людиною.
Бути одночасно представником двох рас можна лише за однієї умови — якщо у вас на руках є карта «Расовий коктейль».
Належність до того чи іншого класу визначається картою. Ви є представником свого класу до тих пір, доки перед вами знаходиться спеціальна карта. Щоб почала діяти унікальна властивість класу, потрібно викинути карту. Але є і деякі обмеження. Наприклад, злодієві не можна красти, якщо в цей момент йде бій.
Позбутися від карти і вийти з класу можна у будь-який час. Обмежень у цьому питанні немає. Без карти ви продовжуєте грати в безкласовому статусі. Звичайно ж, це тимчасово, тому що нова карта може опинитися в руках у будь-який момент.
Чи дозволяється належати відразу до двох і більше класів? Взагалі ні, але, якщо дуже хочеться, то можна. Для цього достатньо взяти карту «Суперманчкін».
Усі манатки мають свою назву, розмір, силу, цінність, яка вимірюється в золоті. Якщо така карта знаходиться просто в руці, вона ще не діє. Манатки потрібно надіти, тобто зіграти карту. Дрібних речей надягайте скільки хочеться, а ось велику манатку — лише одну.Доповнити образ кількома великими речами можуть тільки дварфи. При відмові від цієї раси, ви втрачаєте і всі великі манатки, крім однієї. Під час свого ходу зайві великі манатки можна вигідно продати. Нерідко вони безоплатно передаються більш слабким гравцям за умови, що ці гравці мають право ними користуватися.
Існують деякі обмеження у застосуванні манаток. Яскравий приклад: картою «Колотушка різкості» можуть користуватися виключно клірики. Також є манатки, які надягають лише в одному екземплярі. Це броня, головняк, взування, дві ручні манатки. Обійти обмеження можна картами для шахрайства. Змінюються манатки теж не в будь-який момент. Наприклад, шолом дозволяється знімати лише після бою або втечі.
Як вже говорилося раніше, можливий обмін певної кількості манаток на 1000 золотих монет, а золото приносить новий рівень. Якщо ви продали різних речей на 1500 золотих, решту ніхто не поверне. Краще почекати і накопичити 2000 монет, тоді зростете відразу на два рівня. В акції «Продай манатки та отримай рівень» беруть участь всі карти: і ті, що вже зіграні, і ті, котрі на руках. Хафлінги отримують додаткові бонуси від продажу манаток.
Забороняється красти, обмінювати і продавати такі карти під час військових дій. Якщо ви відкрили карту монстра, спочатку розберіться з проблемою, а потім вже експерементуйте з манатками.
Але не сподівайтесь, що все занадто просто. Існують своєрідні підсилювачі монстрів. Якщо карта «Дитинча» знижує рівень чудовиська, то карти «Амбал», «Старий», «Мозок» і «Псих», навпаки, збільшують його потужність. Карти «Бридка парочка» і «Бродяча тварюка» залучають до бою ще одного злого помічника. Під час нападу відразу двох монстрів карти посилення роблять більш сильними і першого, і другого.
Після того, як карта зробила свою мерзенну справу, вона скидається. Хоча є і винятки. Наприклад, карта «Курка на вежі» діє постійно, а карта «Зміна статі» накладає штраф на наступний бій.
Прокляття вражає або одну, або кілька манаток — які саме, вирішує жертва. Буває так, що прокляття діє на те, чого у вас немає. Що робити в такому випадку? Ігноруйте.
«Расовий коктейль» — це унікальна можливість об’єднати кілька рас. Як тільки вам випала ця карта, ви стаєте напівлюдиною і напів... А ось ким саме, вирішувати вам. Головне пам’ятати, що у такому випадку ви поєднуєте в собі не лише переваги, а й недоліки рас. Якщо карти раси у вас більше немає, то зникає і «Расовий коктейль».

Хочете більш детально ознайомитися з правилами гри «Манчкін»? Просто перейдіть за посиланням.