Настільна гра «Манчкін» — рай для чітерів, шибеників та порушників правил
Одного разу посварилися два товариша. Міцно так посварилися. Один із них не був жадібним на лайливі слова — кидався ними завзято.
Минув час, полум’я згасло… Вирішив лихослівний парубок вибачитися і помиритися.
Колишній друг відреагував на це наступним чином:
— Я вибачу тебе, але за однієї умови.
— Якої?
— Візьми звичайну подушку з пір’ям і випусти її вміст за вітром.
Умова виконана. Подушка розірвана, пір’я розлетілось по всьому місту. Задоволений друг прийшов знову і каже:
— Я виконав усе, як ти просив. Отже, ти мене вибачаєш?
— Так, але за умови, що ти зможеш зібрати пір’я назад в подушку.
Але, як ми розуміємо, ця вимога із розділу фантастики. Неможливо зібрати пір’я, яке розлетілося. Як і не можна забрати назад лайливі слова, котрі були бездумно сказані під час сварки.
Чому нас вчить ця притча? Тому, що не варто розкидатися образливими словами, навіть якщо ти готовий зруйнувати усе навкруги. Не дарма ж наші діди казали: «Слово — не горобець, вилетить — не впіймаєш!».
Хоча у кожному правилі, як відомо, є деякі винятки.
Якби у наших умовних друзів виник конфлікт за настільною грою
«Манчкін», то результат був би зовсім іншим:
- Вони не перестали б бути друзями через якісь непристойні слова. Чому? Бо все, що промовляється за ігровим столом, залишається саме за ним — за межі не виходить.
- Під час гри в «Манчкін» трапляються і конфлікти, і брехня, і всілякі махінації. Але все це відбувається жартома, без якогось злого умислу.
- Такі нестандартні ситуації навіть заохочують гравців. Вони надають грі оригінальності, пікантності, справжнього драйву.
Хочете обманювати? Обманюйте! Вирішили трохи схитрувати? Хитруйте! Ваша мета — перемогти будь-якою ціною? Дійте!
Що б ви не робили, ніхто на вас не образиться. Ви не почуєте услід, яка ви нехороша людина. Не бійтеся і не соромтеся бути чітером, користуйтеся порадами і рекомендаціями команди «Ігромаг». Читайте і визначайтесь, який із способів обману найцікавіший і результативніший.
ПОРАДА №1. Чим більше карт, тим краще
«Манчкін» — це карткова гра, де все зав’язано саме на картах. Експериментуйте з їх кількістю. Головне, щоб ніхто не помітив. Як то кажуть, спритність рук і ніякого шахрайства.
Правила свідчать: на руках у гравця в «Манчкін» має бути 5 карт, а для раси дварфів допускається наявність 6 карт. Відволічіть опонентів розмовами, розкажіть їм кумедну історію, а доки вони будуть реготати, вкрадіть зайву карту.
Якщо вас спіймали на гарячому, скажіть, що пожартували або перевіряли пильність. Ніхто не помітив? Скористайтесь цим. До речі, чим більше карт на руках, тим вищі шанси набрати потрібну кількість скарбів і отримати рівень за 1000 золотих.
Ще одна перевага зайвих карт — можливість отримати більше манаток, проклять та інших штучок. Така тактика гри особливо актуальна перед фінішною прямою. Але якщо хтось із гравців має звичку перевіряти кількість карт після кожного ходу, цей трюк здійснити буде проблематично.
ПОРАДА №2. Спорядження героя за принципом «капусти»
Більшість з нас пам’ятає загадку з дитинства: «Сто одежинок — і всі без застібок». Звичайно ж, це капуста. Ось за її образом ми й пропонуємо оформляти персонажів. Якщо це буде виглядати дивно або смішно, не біда. Зброї, шоломів і манаток не буває занадто багато.
Якщо керуватися здоровим глуздом, то герой має виглядати так: на ногах — взування, на голові — головняк, в руках — зброя (або по одній у кожній руці, або одна велика у двох руках).
Хоча, граючи в настолку «Манчкін», ніхто не забороняє чинити як крейзі. Наприклад, скористатися скакуном, додати собі третю руку, взяти не дві, а кілька сокир. Переваги такого підходу до гри очевидні.
По-перше, це робить вас більш потужним гравцем. По-друге, помітно збільшуються шанси перемогти навіть найсильнішу потвору. По-третє, ви обов’язково отримаєте один або два бонусних рівні, нові скарби, захист від проклять.
У деяких партіях гравці ще перед стартом домовляються звіряти сили один одного. Але обіцяти — не означає одружитися. Як саме грати, кожен вирішує сам. Часто ігровий процес настільки захоплює, що про всі домовленості тимчасово забуваються.
ПОРАДА №3. Від допомоги відмовляються тільки дурні
Найманець у грі Munchkin, ніби Чіп і Дейл, поспішає на допомогу своєму господареві. Він може бути скакуном, зброєносцем, повноцінним помічником. Якщо у вас на руках опинилася така карта, скористайтеся нею, не роздумуючи.
Найманця-скакуна використовуйте в бою. Найманець чоловічої статі допоможе уникнути зіткнення з потворою, котра не переслідує чоловіків. Коли найманець для вас не дуже важливий, без докору сумління кидайте його і захищайтесь ним від прокляття. При цьому не забувайте, що втративши найманця, ви втрачаєте і всі його манатки.
Часто трапляються випадки, коли саме з допомогою такого помічника гравець доходив майже до заповітного десятого рівня. І далеко не завжди він виконував виключно те завдання, яке на нього покладалося спочатку. Хтось недостатньо уважно або детально прочитав опис вашої карти? Це не ваші проблеми. Ризикуйте.
ПОРАДА №4. Зміна статі — це не страшно
Ще на старті кожен гравець визначається зі статтю свого героя. Це дуже важливий момент, тому що жінкам не можна користуватися речами «лише для чоловіків». І навпаки. Також це дає унікальну можливість скористатися індивідуальною зброєю для перемоги над потворами.
При цьому часто буває так, що обрана стать залишається не на всю гру. Перевтілитися із чоловіка в жінку і з жінки в чоловіка можна в результаті прокляття. Ще один варіант — зробити це самостійно, доки сусіди втратили пильність.
Якщо незаконну зміну статі помітять інші гравці, за це можна й поплатитися. Наприклад, зменшенням рівня. Але ніхто не відміняв правило: «Не спійманий — не злодій». Навіть через 10 хвилин гри довести це буде складно і практично нереально. Яку стать обрати і чи застосовувати таку тактику, вирішувати вам.
ПОРАДА №5. Поставити підніжку — не соромно
Чим вищий рівень ваших суперників, тим більше палиць в колеса доведеться їм вставляти, щоб не дати перемогти. Кидайте в них картки з прокльонами і доповненнями для чудовиськ. Чим сильнішим є чудовисько, тим складніше з ним впоратися. Особливо на шляху до 9-10 рівнів.
Маючи на руках карту «Отримати рівень», не поспішайте нею скористатися. Зачекайте трохи. Покажіть карту тоді, коли це дійсно необхідно. Вона приплюсує рівень автоматично і легко зіпсує плани вашим колегам.
Поставити підніжку тому, хто ось-ось переможе, можна, надавши допомогу іншому гравцеві. Підтримайте слабшого учасника ігрового процесу, і, можливо, він в результаті обійде явного фаворита. Скільки гравців уже скористалися цією хитрістю, навіть страшно уявити.
Ще один шлях до перемоги — прокачувати персонажа. Якщо вам пощастить, то під кінець гри складеться наступна ситуація: з одного боку — озброєний до зубів герой, а з іншого — маленька потвора. Не потрібно бути відомим провидцем, щоб передбачити результат сутички.
ПОРАДА №6. Раса — це добре, а «расовий коктейль» — ще краще
Як відомо, у грі «Манчкін» існує 5 рас: людина, ельф, гном, дварф і хафлінг. Кожна з рас має свою коронку. Наприклад, гном здатний викликати ілюзію в боротьбі з монстром. Ельф відрізняється дивовижною швидкістю та спритністю. Дварф носить більше манаток, ніж інші герої.
Щоб використовувати переваги відразу декількох рас, досить витягнути карту «расовий коктейль». Таким чином ви зможете обійти обмеження щодо манаток і скакунів. Наразі вам не нашкодять карти типу «Не для ельфів» та з іншими обмеженнями.
Бути представником відразу двох видів рас можливо лише при наявності на руках відповідної карти. Можна, звичайно, і схитрувати, але за розкриття підступного плану чекайте покарання: позбавлення однієї з великих манаток або навіть рівня. Хоча, як то кажуть: «Хто не ризикує, той не п’є шампанське».
ПОРАДА №7. Карти миттєвої дії — не такі вже й миттєві
У колоді класичного «Манчкіна» є картки миттєвої дії, і рано чи пізно одна з них вам обов’язково попадеться. Мова про такі картки, як «Божественне втручання» і «Ура, скарб!». Перша допоможе заробити новий рівень (можливо, навіть майже вирішальний). Друга дозволить взяти 2 бонусних скарби.
Дотримуючись правил, такі карти викладаються на стіл відразу ж, тобто моментально. Хоча на початку гри цей крок робити невигідно, краще почекати. Два зайвих скарби або один незапланований рівень ліпше отримати якомога пізніше. Вирішили приховати карту миттєвої дії до кращих часів? Ховайте.
Якщо інші учасники гри здогадаються, що ви хитруєте, можна позбутися не лише карти, але й чесно заробленого рівня. Куди дівається вилучена картка? Розігрується серед гравців.
ПОРАДА №8. Беріть до рук «чітерські» карти
Хитрувати, обманювати і уникати нестандартних ситуацій можна на законних підставах. Для цього достатньо витягнути з колоди будь-яку спеціальну карту — «чітерську». Досвідчені гравці напам’ять знають їх значення, а новачкам варто більш уважно читати описи і користуватися ними на 100%.
Варіантів тут багато, і кожна карта цікава по-своєму:
- «Чіт!». Покажіть цю карту оточуючим і робіть все, що хочеться. Обмежень немає практично ніяких: хоч прокляття анулюйте, хоч разові манатки перетворюйте на постійні. Експериментуйте з розумом, ризикуйте, якщо інше не обумовлено всіма учасниками заздалегідь.
- «Чарівна лампа». Покличте джина — він допоможе впоратися з будь-якою потворою, навіть якщо ви відверто слабкий гравець. Суть в тому, що чудовисько втече, при цьому втратить скарби. Швиденько хапайте їх, вони вам точно знадобляться. Рівень від цього не збільшиться, але не страшно. Не все відразу.
- «Дупельгангер». Замініть цією карткою карту найманця. Ви станете відчувати себе більш впевнено в бою, а інші гравці почнуть вам заздрити. Закликати близнюка можна тільки один раз, тому краще це зробити в потрібний момент. Якщо волею долі карта випала у невідповідний час, просто притримайте її.
- «Сандалети-протектори». Захистіть себе від проклять, взятих під час пошуку неприємностей. Від проклять, які запустили у вас інші гравці, ця карта безсила. Сандалети можна використовувати разом з іншими манатками. В результаті ваша здатність протистояти злим силам помітно покращиться.
- «Чітерський кубик». Виберіть на кубику ту цифру, котра вам потрібна. Скористатися такою можливістю можна, коли завгодно. Головне пам’ятати, що це карта одноразового використання. Після застосування вона викидається. Відкривайте з її допомогою нові можливості, перемагайте суперників легко і просто.
- «Кільце бажання». Дзеркальте прокляття за допомогою спеціальної картки, зупиняйте будь-які недоброзичливі дії з боку суперників. Перед вами разова річ, котра викидається відразу після використання. Якщо ж хтось кине у вас нове прокляття, доведеться шукати нову протиотруту.
- «Зілля невидимості». Зробіть так, щоб потвора вас не помітила. Щоб сховатися, не потрібно нічого вигадувати — все відбувається автоматично. Але тут є маленький недолік: після такої боротьби з чудовиськом ви не отримаєте ні нагороди, ні скарбів, ні нового рівня. Для безпеки — саме те, але при просуванні вгору карта має сумнівний ефект.
- «Зілля стрілочника». Перекладіть відповідальність за бій з монстром на іншого гравця. Ось на кого ви покажете пальцем, той і вступить у сутичку. Якщо він переможе, отримає рівень і скарби. Якщо програє, значить така доля. Просити допомогти ніхто не забороняє, але погодьтеся, що такий хід з вашого боку буде несподіваним.
Займатися чітерством чи ні? Ось у чому питання!
Хтось із великих людей одного разу сказав: «У добре продуману брехню легше повірити, аніж у правду». Ось вам і відповідь на питання.
Якщо хочете хитрувати і порушувати правила у грі «Манчкін», робіть це обдумано, щоб і соромно не було за свої вчинки, і результат був максимальним. Пам’ятайте, що навіть маленька хитрість в ігровому процесі — це відмінна можливість:
- виробити власну тактику на кожному етапі гри і розробити загальну стратегію;
- перевірити на уважність інших гравців, незалежно від їх навичок і досвіду;
- відчути впевненість у своїх силах і відчути смак перемоги;
- на довгий час підняти настрій і собі, і оточуючим.
Коли хтось займається чітерством нахабно, покарайте такого гравця: киньте в нього прокляття, змусьте зізнатися у брехні. Не соромтеся частіше просити учасників гри вказувати кількість карт на руках, порівнювати манатки, расу та інші характеристики.
І головне. Не забувайте, що «Манчкін» — це не просто настільна карткова гра. Це кращий спосіб захоплююче провести дозвілля, котре відразу наповниться гумором, азартом і, звичайно ж, здоровим духом суперництва. Вдвох грати буде не дуже цікаво, тому швидко кличте якомога більше друзів. Бажаємо веселої гри!